۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

رشد ۱۵ درصدی بیکاری در جامعه ایثارگری گیلان

رشد ۱۵ درصدی بیکاری در جامعه ایثارگری گیلان

رشت- رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به رشد ۱۵ درصدی مطالبه شغل در جامعه ایثارگری استان گیلان گفت: باید دلایل این وضعیت واکاوی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی صبح پنج شنبه در جلسه شورای ایثار و شهادت استان گیلان با بیان اینکه مسئولیت ما در بنیاد شهید حفظ انقلاب در ماهیت مردمی و فداکاری در این مسیر است، اظهار کرد: امام به حرکت‌های مسلحانه اوایل انقلاب اعتقاد نداشت و به فداکاری و بصیرت و آگاهی ملت باور داشت و همین هم باعث حفظ انقلاب شد.

وی با بیان اینکه امروز دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عزت مداری حرکت می‌کند و زندگی مردم را به لبخند بیگانه گره نمی‌زند و ایستادگی و مقاومت را در عمل دارد، افزود: اگر اقتصاد و معیشت می‌خواهیم باید در مسیر ایثار و مقاومت حرکت کنیم زیرا سازشکاری و فروگذاری اصول و ارزش‌ها به ما صدمه بیشتری می‌زند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شورای تخصصی برای عملیاتی کردن فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده و پیوست مالی نیز دارد، تصریح کرد: سال گذشته مبلغ این مورد ۳۶ میلیارد تومان بود و برنامه‌های استانی باید متناسب با نیاز منطقه شکل گیرد.

وی ادامه داد: گیلان جزو استان‌های پیشرو در تعداد جلسات و مصوبات شهدا است و استان‌های شمالی در برگزاری کنگره شهدا قابل مقیسه با سایر استان‌ها نیستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: یکی از وظایف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این است که کار مربوط به شهدا توسط مردم انجام شود و فعالان فرهنگی و اجتماعی به رسمیت شناخته شده و نقش برنامه ریزی در اجرا داشته باشند.

ضرورت آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برای از بین بردن گسست نسلی لازم است نسل امروز با مفهوم ایثار و شهادت آشنا شود و لازمه این کار برقراری گفتگو بین خانواده شهدا و نسل جدید است گفت: این باید جز برنامه‌های خاص مدارس دانشگاه‌ها و مساجد باشد.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال در استان تعداد افرادی که از جامعه هدف مطالبه شغل دارند ۵ هزار و ۶۹۶ نفر است که نشان دهنده ۱۵ درصد رشد نسبت به سال قبل است و این موضوع نیاز به واکاوی دارد.

قاضی زاده هاشمی با اعلام اینکه تعداد استخدام‌ها در جامعه ایثارگری کمتر شده است، افزود: در استان گیلان برای استخدام خاص فرزندان شهید و جانباز ۷۰ درصد از ۳۵۰ پست، ۹۳ پست استفاده شده و ۲۵۷ پست استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۲ نفر از جامعه ایثارگری همچنان در جریان تبدیل وضعیت هستند گفت: در حوزه مسکن در اولویت اول حدود ۷۰۰ نفر در گیلان داریم که تاکنون یک منزل هم نگرفتند.

وی ساماندهی مزار شهدا در گیلان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حوزه خدمات درمانی ایثارگران تا پایان اردیبهشت ماه هزینه‌ها پرداخت شده اما مؤسسات درمانی تا پایان دی ماه پرداخت شده است.

کد خبر 5810962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha