۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

رئیس بنیاد فرهنگی امامت:

شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند

شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند

قم- رئیس بنیاد فرهنگی امامت شهدا را عامل بقای مذهب شیعه معرفی کرد و افزود: شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند و این نهضت تا به امروز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علی حسینی میلانی ظهر سه شنبه در آئین رونمایی از نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» که در سالن همایش بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد اظهار داشت: روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و آئین‌های این روز احیا و مراسم‌هایی در سراسر کشور بلکه در سراسر جهان برگزار شود که قطعاً مورد رضایت ولی عصر (عج) است.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت افزود: پیامبر اسلام امامت علی (ع) را به مناسبت‌های مختلف ابلاغ کردند و این امر تا روز مباهله ادامه یافت.

وی با بیان اینکه مسیحیان قائل هستند عیسی (ع) فرزند خداست و این حرف باطلی است گفت: در زمان‌های گذشته در خصومت‌هایی که اتفاق می افتاده است یکی از راه‌های اثبات حق مباهله بوده است و در مباهله از خدا خواسته می‌شود حق را بر باطل پیروز کند.

آیت الله میلانی با اشاره به اینکه در مباهله حقانیت اسلام و پیامبر و باطل بودن نصرانیت ثابت شد، اظهار داشت: اهل‌بیت (ع) در بقای این دین و ابطال نصرانیت نقش دارند و در مباهله ثابت شد اهل‌بیت (ع) با فضیلت ترین افراد، اشرف مخلوقات و نزدیکان پیامبر اکرم هستند و این فضیلت‌ها و شرافت‌ها در روز مباهله روشن شد که علی نفس رسول الله، حسنین فرزندان رسول الله و صدیقه طاهره محور است.

وی در ادامه عنوان کرد: در طول تاریخ بقای مذهب تشییع به وسیله چهار گروه شامل علما، شهدا، افراد متمکن مالی مانند خیران و افراد دارای مسئولیت چون وزرا وام را بوده است.

وی مؤسس مذهب شیعه را خود پیامبر اکرم ذکر کرد و گفت: در ایام حیات رسول الله عده‌ای از صحابه پیامبر به شیعه علی (ع) معروف شدند و در حقیقت پیامبر مؤسس تشیع است.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت همچنین شهدا را عامل بقای مذهب شیعه معرفی کرد و افزود: شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند و این نهضت تا به امروز ادامه دارد.

آیت الله میلانی ابراز داشت: زمانی بر مذهب شیعه گذشت که فقها خانه نشین بودند و سلاطین جور، همه بر علیه این مذهب متفق بودند و در این میان شعرا و مداحان بودند که مذهب را در شرایط خاصی نگاه داشتند تا امروز در بقای مذهب تأثیرگذار بودند.

کد خبر 5815595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha