۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۵۷

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان:

پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زنان در دست زنان ایرانی است

پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زنان در دست زنان ایرانی است

خرم‌آباد- رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان تاکید کرد: امروز در دنیا پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زنان در دست زنان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیلی حسینی مازندرانی امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از خانواده کارکنان نیروی انتظامی پلدختر در سخنان خود به جایگاه زن در فرهنگ اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: زن در فرهنگ اسلامی ما، مظهر عفت و پاکی است که موجب خیر و برکت شناخته شده و از ارزش و احترام فوق العاده ای برخوردار است.

وی افزود: هویت زن، هویت جامعه است، در واقع ارزش گذاشتن به زن و تمایلات و خدمات بی پایان او، ارزش نهادن به هنر جامعه است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در ادامه مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه زن را نقش مادری و همسری و توجه ویژه به خانه‌داری که منجر به به خانه نشینی نگردد را عنوان کرد و گفت: خانه‌داری به معنی خانه‌نشینی و پرهیز از تدریس، مجاهدت و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در شأن زن مسلمان ما نیست بلکه یک زن هر کاری که در ذیل اصالت خانه‌داری امکان و به آن علاقه داشت، باید با عشق و با رعایت شئون زنانگی انجام دهد.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در ادامه به بحث حجاب و مصونیت آن برای زنان اشاره کرد و گفت: اسلام به‌وسیله حجاب در را بر روی کسانی که به دنبال به انحراف کشیدن این شخصیت بوده‌اند را بسته و اجازه نداده مورد سوءاستفاده قرار گیرند، از این رو حجاب اسلامی وسیله مصونیّت زن است نه وسیله محدودیّت زن.

وی امروز پرچمِ استقلالِ هویّتی و فرهنگیِ زنان را در دست زنان ایرانی دانستند و گفتند: امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی و فرهنگی خودشان را دارند در دنیا اعلام و صادر می‌کنند و امروز زنان کشور ما با حفظ شئون زن بودن تأثیرگذاری خود را نیز در میدان‌های علمی و اجتماعی و سیاسی و دیگر بخش‌ها به اثبات رساندند و باید با عده قلیلی که در سطح جامعه اقدام به قانون شکنی و کشف حجاب می‌کنند و آبروی جامعه زنان ایرانی را خدشه دار می‌کنند برخورد سخت‌گیرانه‌ای صورت گیرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان به نقش محبت و مودت در خانواده پلیس مکتبی اشاره کرد و گفت: این مهم بر کسی پوشیده نیست که در موفقیت نیروهای پلیس که مأموریت خطیر حفظ امنیت بر عهده دارند بردباری، پشتیبانی، محبت و مهربانی خانواده آنان نقش به سزایی دارد.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی، افزود: تلاشگران عرصه نظم و امنیت برای انجام هر چه بهتر خدمتشان نیاز به حمایت روحی و روانی خانواده‌های خود دارند که این امر مهم در کانون گرم خانواده و با حمایت آنها محقق می‌شود و باید قدردان خانواده معزز کارکنان فراجا بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تربیت را از حیاتی ترین ابعاد زندگی انسان برشمرد و تصریح کرد: فرزندان، نعمت و امانت الهی هستند که والدین درباره سلامت، رشد و تربیت آنها مسئولند تا در پرتو تربیت صحیح به سعادت نائل شوند.

بنا بر این گزارش، در ادامه این همایش، از خانواده‌های کارکنان با اهدا لوح و هدایا، تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5815918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha