نماینده عراقی: سفیر سوئد را اخراج کنید/ روابط با استکهلم قطع شود

نماینده عراقی: سفیر سوئد را اخراج کنید/ روابط با استکهلم قطع شود

یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواهان قطع روابط دیپلماتیک با این کشور و اخراج سفیر آن از عراق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» یکی از نمایندگان فراکسیون پارلمانی الصادقون تاکید کرد که دولت عراق باید روابط دیپلماتیک خود را با سوئد قطع کند.

وی در ادامه افزود: دولت بغداد باید در واکنش به چراغ سبز سوئد به یک شخص تندرو برای هتک حرمت قرآن کریم، سفیر این کشور را از عراق اخراج کند.

الصالحی تصریح کرد: ارتکاب چنین اقدامات نفرت آوری و تکرار آن، تحت هیچ بهانه‌ای، قابل قبول نیست. سوئد آشکارا، نژادپرستی و نفرت پراکنی را تقویت می‌کند.

وی تاکید کرد: قطع روابط دیپلماتیک و اخراج سفیر سوئد، بهترین واکنش به اقدام این کشور علیه قرآن کریم به شمار می‌رود.

این نماینده پارلمان عراق بیان کرد: همگان، چنین اقدامات غیر قابل قبولی را محکوم می‌کنند چرا که اهداف خطرناکی در پس آن قرار داد که گروه‌های تندرو آنها را پیاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: اقدام فرد هتاک به قرآن کریم، یک حرکت از قبل برنامه ریزی شده برای حمایت از رژیم صهیونیستی و کمک به تل آویو برای پیاده کردن نقشه‌های این رژیم به شمار می‌رود.

پیش از این نیز «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق تاکید کرده بود که سوئدی‌ها جایی در این کشور ندارند و دولت بغداد باید تمام هیأت‌ها و نیروهای سوئدی را از عراق اخراج کند. وی در ادامه افزود: دولت عراق باید فوراً تمام نیروها و هیأت‌های دیپلماتیک سوئد را از کشور اخراج کند.

وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه ضمن احضار سفیر سوئد، مراتب اعتراض بغداد را به اقدام موهن قرآن سوزی در سوئد به وی اعلام کرده بود.

«جان کنوتسن» معاون وزیر خارجه سوئد روز جمعه ضمن ارسال پیامی برای سفارت عراق در استکهلم از حادثه به آتش کشیدن نسخه‌ای از قرآن کریم در این کشور عمیقاً ابراز تأسف کرد!

براین اساس، در این پیام وزارت خارجه سوئد ادعا شده که این کشور به طور جدی با هرگونه اقدام ضداسلامی مخالف است و دولت سوئد نیز عزم آن را دارد که درباره اقدام فرد مذکور در به آتش کشیدن قرآن کریم، تحقیقاتی را بر اساس قانون جرایم نژادپرستانه انجام دهد.

کد خبر 5824284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha