۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛

ثبت‌نام ۲۴ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در مدارس اردبیل

ثبت‌نام ۲۴ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در مدارس اردبیل

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از ثبت‌نام ۲۴ هزار دانش‌آموز بدو ورود به مقطع اول ابتدایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان در اردبیل اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی از خردادماه شروع شده و تا ۱۵ تیرماه به انجام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: به غیر از مقطع اول ابتدایی، دانش‌آموزان میان پایه نیازی به ثبت‌نام ندارند و مدیران بعد از ثبت نمرات مراحل ارتقای پایه آنها را انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان هفتم متوسطه اول از اول تیرماه شروع شده و تا آخر این ماه ادامه خواهد داشت.

صفری افزود: دانش‌آموزان مقطع دهم متوسطه دوم نیز بعد از دریافت برگه هدایت تحصیلی از ۲۰ تیرماه می‌توانند مراحل ثبت‌نام را انجام داده و با مراجعه به نزدیکترین مدارس و یا هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم هفت تا هشت درصد دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی که امسال قرار است در پایه اول ابتدایی تحصیل کنند، در نوبت ثبت‌نام قرار دارند که امیدواریم با انجام مراحل کوچ پاییزه و اتمام تعطیلات تابستانی مراحل ثبت‌نام آنها نیز به انجام برسد.

صفری اضافه کرد: همکاران ما در واحدهای آموزشی به صورت حضوری مراحل ثبت‌نام را انجام می‌دهند اما خانواده‌ها بهتر است این مراحل ثبت نام را از طریق سامانه معرفی شده انجام دهند تا مشکلی در مراجعه مکرر به مدارس نداشته باشند.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، تاکنون کمترین شکایت را از سوی اولیا در مراحل ثبت‌نام شاهد بودیم و مدارس دولتی به هیچ وجه هزینه‌ای جز پوشش بیمه‌ای و کتاب از اولیا دریافت نمی‌کنند.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دانش‌آموزان مقطع دهم متوسطه نباید در ثبت‌نام عجله داشته باشند چرا که بعد از صدور برگه هدایت تحصیلی آنها فرآیند قانونی در ثبت‌نام انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به تصحیح اوراق پایه دوازدهم از سوی معلمان استان نیز اشاره کرد و گفت: با اتمام این فرآیند امیدواریم تا چند روز آینده نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم اعلام شده تا آنها خود را برای کنکور سراسری آماده کنند.

کد خبر 5825283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha