۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵

رئیس اورژانس ۱۱۵ اردبیل:

بیش از ۷ هزار تماس کاذب با اورژانس اردبیل گرفته شده است

بیش از ۷ هزار تماس کاذب با اورژانس اردبیل  گرفته شده است

اردبیل- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث اردبیل گفت: ۷ هزار و ۱۰۹ تماس با عنوان مزاحمت تلفنی در سیستم‌های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده که باعث ایجاد اختلال در خدمات رسانی می شود.

سعید مهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سه ماهه اول سال جاری اظهار کرد: تعداد ۲۲ هزار و ۴۵۶ مأموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان در سه ماه اول جاری انجام شده که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۳۲ درصدی در مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مأموریت‌های انجام یافته در سه ماه اول سال جاری یک هزار و ۲۶۰ مأموریت به صورت درمان در محل بوده و در ۱۳ هزار و ۷۷۱ مأموریت بیماران و یا مصدومین با انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان منتقل شده اند.

مهری از برقراری ۵۹ هزار و ۱۹۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۷ هزار و ۱۰۹ تماس با عنوان مزاحمت تلفنی در سیستم‌های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده که امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم است، تصریح کرد: متأسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت‌ها به خطر می‌افتد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در مأموریت‌های تصادفی را ۲ هزار و ۴۶۸ مورد برشمرد و افزود: متأسفانه آمار تصادفات نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

مهری بیان کرد: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپاچینگ اردبیل از شهروندان درخواست می‌کنیم؛ در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

کد خبر 5827008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha