۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۷:۵۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

دغدغه های محیط زیستی جوانان بیرجندی/راهکار ترویج نذر بدون پسماند

دغدغه های محیط زیستی جوانان بیرجندی/راهکار ترویج نذر بدون پسماند

بیرجند- رئیس حفاظت محیط زیست بیرجند گفت: در گفت و شنود بی واسطه با جوانان علاقمند به محیط زیست مسائلی چون نذر بدون زباله در ایام عید غدیر و مدیریت پسماند در بیرجند مطرح شد.

اکبر گران در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری جلسه گفت و شنود محیط زیستی با جوانان خبر داد و گفت: این جلسه با حضور نماینده اداره ورزش و جوانان شهرستان و جوانان علاقه مند در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند برگزار شد و چالش‌های امروز محیط زیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: فراخوان برگزاری جلسه از هفته گذشته منتشر و فرم ثبت نام جوانان متقاضی تکمیل شد و مورد اقبال بسیاری از جوانان علاقه مند قرار گرفت.

گران افزود: در این جلسه وظایف و مسئولیت‌های حفاظت محیط زیست در بخش‌های مختلف تشریح شد.

وی با بیان اینکه گفتگوی بی واسطه و طرح دغدغه‌های جوانان در مورد مسائل محیط زیستی شهرستان بی شک برای برنامه ریزان بسیار مفید و سودمند است که بیشتر این دغدغه‌ها در زمینه مدیریت پسماند بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند با اشاره به روحیه مطالبه گری جوانان در حوزه محیط زیستی و آشنایی با اصول گفتگو گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های جوانان حاضر در این جلسه زباله‌های پلاستیکی بود.

گران یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم و نزدیک شدن به محرم، در خصوص پذیرایی و نذرهای بی زباله بحث و گفتگو متعددی شکل گرفت تا هم بتوانیم این مراسم‌های دینی را به بهترین نحو انجام دهیم و هم کمتر از ظروف یک بار مصرف استفاده کنیم.

وی گفت: چنانچه بتوانیم جشن‌های ایام عید غدیر و بعد از آن ماه محرم را باشکوه و با کمترین پسماند تولید کنیم بی شک علاوه بر اینکه یک عمل خداپسندانه انجام داده ایم به محیط زیست اطراف خودمان نیز کمک کرده ایم.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند یادآور شد: بی شک گفت و گو به ویژه در مسائل محیط زیستی یکی از نیازهای جامعه امروز است که باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 5827866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha