۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم پیگیری جذب اعتبارات بحران خراسان جنوبی از سوی دستگاه ها

لزوم پیگیری جذب اعتبارات بحران خراسان جنوبی از سوی دستگاه ها

بیرجند- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: دستگاه های اجرایی استان نسبت به جذب اعتبارات ۱۴۰۱ ابلاغ شده اعم از اعتبارات سیل و زلزله بشرویه و طبس پیگیری لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی آخوندی صبح چهارشنبه در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: یکی از دستورکارهایی که همیشه در ستاد مورد تأکید قرار می‌گیرد و مکاتباتی که مطرح شده مباحث مربوط به اعتبارات، پیگیری و جذب آن می‌باشد.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا نسبت به جذب اعتبارات ۱۴۰۱ ابلاغ شده اعم از اعتبارات سیل و زلزله بشرویه و طبس پیگیری لازم را انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به فرصتی که باقی مانده اگر نیاز به اصلاح و تغییراتی با حجم عملیات و میزان تخصیصات و همچنین جابه جایی آن وجود دارد هماهنگی لازم را با اداره کل مدیریت بحران انجام گیرد به نحوی که پروژه‌های مرتبط با این اعتبارات در فرصت مناسبی به طور ویژه افتتاح شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: دستورالعملی به دستگاه‌های مرتبط ارسال شده که در آن سرفصل‌های اعتباری مربوط به حوزه مدیریت بحران در قانون بودجه ۱۴۰۲ مشخص شده و دستگاه‌ها می‌توانند از این سرفصل‌ها برای پیگیری سهم اعتباری استان اقدام کنند.

آخوندی با اشاره به اینکه اعتبارات مدیریت بحران کشور در حال حاضر به صورت ملی ابلاغ می‌شود، بیان داشت: بنابراین پروژه‌ها در قالب طرح‌های مصوب باید از طریق وزرات خانه مربوطه بر اساس سرفصل‌های ارسالی پیگیری شود.

وی ادامه داد: همزمان این هماهنگی برای تصویب آن طرح و یا پروژه‌ها در همین ستاد صورت می‌گیرد تا به نتیجه برسد و اعتبار مناسبی را جذب کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: جذب اعتبارات ملی در ارزیابی دستگاه ملاک عمل است.

آخوندی به اهمیت بروز رسانی بانک اطلاعاتی مدیریت بحران که شامل اطلاعات از اماکن، ماشین آلات و نیروی انسانی بوده تأکید کرد و افزود: باید این اطلاعات بروز رسانی و به سازمان ارسال تا هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط با استان‌های معین انجام گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون مکاتبات زیادی با دستگاه‌ها در رابطه با بروز رسانی اطلاعات بانک اطلاعاتی مدیریت بحران استان انجام شده و سعی خواهیم کرد تا از این به بعد مطالبه گر در این زمینه باشیم، اضافه کرد: از دستگاه‌ها خواسته شده تا اگر تغییری در تجهیزات و جا به جایی محل آنها انجام می‌شود حتماً به صورت تلفنی و یا مکتوب به اداره کل مدیریت بحران اعلام تا اطلاعات مربوط به سامانه اطلاعاتی مدیریت بحران انتقال داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: حداقل هر دو سال یک بار باید این تغییرات از سوی دستگاه‌ها به اداره کل مدیریت بحران اعلام شود.

آخوندی یادآور شد: سال گذشته در بحران یخبندان به عنوان یکی از مصوبات گذشته مشکلاتی را در دستگاه‌های اجرایی به ویژه در رابطه با استفاده از سوخت دوم مشاهده کردیم بنابراین برای پیشگیری از این مشکل از دستگاه‌ها خواسته می‌شود تا قبل از رسیدن به ایام زمستان امسال از تأمین سوخت دوم خود مطمئن شوند که در همین راستا شرکت گاز طی مانوری این موضوع را رصد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مانور افت فشار گاز در استان برنامه‌ریزی شده و از سوی شرکت گاز استان اجرا خواهد شد.

کد خبر 5827994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha