۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

واقعه برحق غدیر با وجود تلاش‌های زیاد به فراموشی سپرده نشد

واقعه برحق غدیر با وجود تلاش‌های زیاد به فراموشی سپرده نشد

ساوجبلاغ- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: واقعه برحق غدیر را گذر زمان و بدخواهان امیرالمومنین (ع) با تلاش‌های زیاد خود نتوانستند به تاریکی نسیان و فراموشی بسپارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در جشن عید غدیر و آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان البرز که در مصلای امام خمینی (ره) هشتگرد با اشاره به ماندگاری واقعه غدیر اظهار کرد: این غدیر از ۱۴۰۰ سال قبل تا به امروز ماندگار بوده و به امید خدا پیام غدیر برای همیشه ماندگار می‌ماند.

وی با اشاره به ویژگی گذر زمان و اثرگذاری آن بر وقایع تاریخی بیان کرد: با گذر زمان داشتن‌ها فراموش می‌شوند و زمان وقایع مهم تاریخی را مورد غفلت نیز به فراموشی قرار می‌گیرند و این طبیعت تاریخ است، اما غدیر با مهندسی رسول خدا (ص) در همه ابعاد ماندگار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: فضائل امیرالمومنین (ع) غیر از گذرگاه‌های تاریخی با دشمنی‌ها و موانع زیادی روبرو شده است که هر واقعه بزرگی تاب و تحمل ماندن و ثبت شدن در تاریخ را نداشته چه برسد به اینکه مانند واقعه عظیم غدیر هر ساله رو به رشد باشد.

وی به برخی از کارشکنی‌های دشمنان در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: نقل احادیث رسول خدا (ص) حدود در بازه زمانی یک قرن ممنوع بود و دشمنان از بیان آن و تسخیر قلوب و آثار روایات پیامبر مکرم اسلام بیم داشتند و هرکس که روایات و فرمایشات پیامبر مکرم را درباره امیرالمومنین (ع) می‌شنید و قدری تدبر می‌کرد به حقانیت امیرالمومنین (ع) پی می‌برد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه حضرت علی (ع) همچون خورشید در کلام پیامبر (ص) می‌درخشد، خاطرنشان کرد: علی (ع) از فراز عصرها و نسل‌ها گذشتند و نه تنها کم فروغ نشدند بلکه هر روز نور حقانیت حضرت بیشتر آشکار شد و از دالان‌های سخت عبور کرد و از تاریکخانه‌های بسیار دشوار گذشت تا به امروز رسید.

غدیر روز به روز پر فروغ‌تر از گذشته شده است

به گفته عضو وی واقعه برحق غدیر را گذر زمان نتوانست به تاریکی نسیان و فراموشی بسپارد و حتی تلاش‌های عالمان منحرف که قصد داشتند فروغ علی (ع) را خاموش کنند به نتیجه نرسید و روز به روز پر فروغ تر از گذشته شد.

وی به جایگاه حوزه علمیه و نقش ملت ایران در جهان اشاره کرد و گفت: امروز به لطف خدا و به برکت نام اهل بیت (ع) و مجاهدت‌های ملت شریف ایران حوزه‌های علمیه در همه عالم گسترش پیدا کرده و سهامدار این مهم ملت ایران است

آیت الله اعرافی متذکر شد: ملت ایران است که از تشیع، غدیر و عاشورا با همه وجود استقبال و صیانت کرده و در مراحل گوناگون پرچم عاشورا و غدیر را به اهتزاز درآورده و این گنج مردم شریف و عزیز ایران است.

کد خبر 5829468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha