۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲

امام جمعه ماهشهر:

عضویت در «پیمان شانگ‌های» نشانگر سیاست خارجی پویای ایران است

عضویت در «پیمان شانگ‌های» نشانگر سیاست خارجی پویای ایران است

ماهشهر - امام جمعه ماهشهر گفت: عضویت در پیمان شانگ‌های نشانگر سیاست خارجی پویا، چندوجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم سلامت‌نژاد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران ماهشهر با تبریک عید غدیر اظهار کرد: از افرادی که در محفل عید ولایت تحت عنوان ستاد غدیر و یا عناوین دیگر کمک‌هایی انجام دادند، تقدیر می‌کنم.

وی در ادامه اقدام ضد بشری قرآن‌سوزی در کشور سوئد را محکوم کرد و افزود: این اقدام شنیع، ضد اندیشه، ضداخلاق و ضد بشری در کشور مدعیان دروغین آزادی بیان اتفاق افتاده که یک جنایت فرهنگی است و با این اقدام، به مقدسات یک دین و ۲ میلیارد آدم توهین شد.

امام جمعه ماهشهر تصریح کرد: اما نباید فراموش کرد که اهانت به قرآن و هتک فضیلت، اقدام کنشی نیست بلکه واکنشی نسبت حرکت و بروز شیعه در عالم و واکنش دفاعی سخیفانه، جاهلانه و کودک مابانه‌ای بود که موج خیزش اسلام‌گرایی مستضعفان جهان در برابر نظام سلطه را به همراه داشت.

وی تاکید کرد: ضمن محکوم کردن اقدام موهن اهانت به قرآن کریم، خواستار پیگیری‌های حقوقی و قضائی این حادثه تلخ در عرصه بین‌الملل هستیم.

حجت‌الاسلام سلامت‌نژاد به اعتراضات بی سابقه مردم فرانسه واکنش نشان داد و گفت: این اعتراضات که پس از کشته شدن یک نوجوان الجزایری اصل در حومه یکی از شهرها در غرب پاریس آغاز شد، در نیم قرن گذشته بی‌سابقه است و در چند شبانه روز گذشته، آتش اعتراضات پایتخت فرانسه و دیگر شهرهای این کشور فرا گرفته است.

امام جمعه ماهشهر ادامه داد: اگرچه برخورد خشونت آمیز پلیس فرانسه با معترضان بی سابقه نیست اما این روزها شاهد خشونت‌های شدیدتری هستیم.

وی به عضویت رسمی ایران در پیمان شانگ‌های اشاره کرد و گفت: این اتفاق نشانگر سیاست خارجی پویا، چندوجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامت‌نژاد بیان کرد: نگاه متوازن بین‌المللی در دولت سیزدهم اتفاق افتاده و رسماً پس از سال‌های طولانی، ایران به طور رسمی به عضویت پیمان شانگهای درآمد.

امام جمعه ماهشهر افزود: نگاه به شرق به معنای هم‌افزایی راهبردی ایران، روسیه و چین در برابر تهدیدات مشترک غربی است که غربی‌ها سعی در القای خلاف این موضوع دارند.

وی گفت: اکنون در نگاه متوازنی که در دولت سیزدهم ایجاد شده است، کشور ما وابستگی نخواهد داشت.

کد خبر 5829996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha