۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲

استاندار مرکزی:

سامانه رصد اشتغال گام بلند در راستای شفاف سازی است

سامانه رصد اشتغال گام بلند در راستای شفاف سازی است

اراک- استاندار مرکزی گفت: سامانه رصد اشتغال برای دولت بسیار مهم است زیرا موجب شفاف سازی اطلاعات در میزان اشتغال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه صبح شنبه در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در سال گذشته رتبه دوم کشور را در شاخص ترکیبی اشتغال با همدلی و هم افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی مسئول و شبکه کار فرمایی استان کسب کرد.

وی با اشاره به اهمیت سامانه رصد اشتغال افزود: سامانه رصد اشتغال برای دولت بسیار مهم است زیرا موجب شفاف سازی اطلاعات در میزان اشتغال می‌شود که اطلاعات آن در دسترس بسیاری از کارشناسان و مسئولین قرار می‌گیرد و گزارش نهایی آن به آگاهی عموم می‌رسد بنابراین دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید در ثبت اطلاعات بسیار دقت کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: پیگیری‌های بسیاری در اسفند ماه سال گذشته درخصوص عملیات ثبت اطلاعات، ارزیابی اطلاعات و راستی آزمایی در استان مرکزی انجام شد که باعث شد تا اطلاعات واقعی استان منعکس و جایگاه مناسبی تعیین شود.

مخلص الائمه ادامه داد: عملیات ثبت و ارزیابی و راستی آزمایی اطلاعات باید به صورت منظم و در قالب سیستم انجام شود اما برخی از دستگاه‌ها این عملیات را تا ماه‌های آخر سال به تأخیر می‌اندازند که موجب اختلال در روند دستگاه‌های منظم می‌شود بنابراین کارشناسان و دستگاه‌های مربوطه باید پیگیر این امر مهم باشند.

وی افزود: تأخیر در ثبت اطلاعات موجب ضعف در استان و دستگاه‌هایی است که کار خود را به درستی انجام می‌دهند و بنیادها و سازمان‌های غیر دولتی که بودجه از منابع دولت در چهارچوب نظامات مالی کشور در اختیارشان قرار گرفته باید به سرعت ثبت اطلاعات را انجام دهند.

استاندار مرکزی با اشاره به مرحله راستی آزمایی اطلاعات گفت: برخی از افراد یا مجموعه‌های کار آفرین اطلاعات خود را به درستی وارد نمی‌کنند که این امر موجب زحمت و صرف زمان بسیاری در مرحله راستی آزمایی اطلاعات می‌شود.

مخلص الائمه افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که در ردیف ثبت اطلاعات قرار ندارند باید جذب نیرو را با اداره کل کار و رفاه اجتماعی هماهنگ کنند تا همان تعداد نیرو در ردیف ثبت اطلاعات افزوده شوند.

وی در پایان تصریح کرد: ثبت اشتغال مبتنی بر واقعیت میدانی است که فرمانداران باید واقعیت میدانی را دنبال کنند و به صورت جدی باید پیگیر امور اشتغال و به ویژه پرداخت تسهیلات و همچنین ثبت اطلاعات باشند.

کد خبر 5830627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha