۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج:

کرج دچار آشفتگی بصری و رکود عمرانی شده است

کرج دچار آشفتگی بصری و رکود عمرانی شده است

کرج- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه شهر با شعار اداره نمی‌شود، گفت: کرج دچار آشفتگی بصری، ناپاکیزگی و رکود عمرانی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم قهرمانی صارم بعد از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور یکصد و هجدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج طی تذکری به شهردار اظهار داشت: آیا تاکنون نسخه‌ای کاربردی، عملیاتی و قابل اجرا برای حوزه سرمایه گذاری و سازمان عریض و طویل سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: اینکه شهرداری را با درآمدهای تصادفی، خلق‌الساعه و بعضاً بر اساس ظرفیت برخی مناطق مدیریت کنیم اقدام صحیحی نیست.

وی با بیان اینکه شهر با شعار و اقدامات نمایشی اداره نمی‌شود، گفت: کرج دچار آشفتگی بصری، ناپاکیزگی و دچار رکود عمرانی شده است.

قهرمانی صارم بیان کرد: برخورد شهرداری با معدود سرمایه گذاران موجود از یک سو و عدم انتفاع عمومی از سوی دیگر موجب نگرانی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: الگوی جذب سرمایه گذاری در مشهد، در تبریز در اصفهان آیا در کرج قابل اجرا نیست، کدام بسته سرمایه‌گذاری در شهرداری آماده ارائه شده است در حالی که می‌توانیم روال در حوزه سرمایه گذاری در شهرداری کرج را بر اساس مهندسی معکوس طراحی کنیم.

قهرمانی یادآور شد: سرمایه‌گذار مراجعه و برنامه اقتصادی پیشنهاد می‌دهد، آن برنامه در هیئت مدیره مطرح و آگهی می‌شود اما به نحوی که اختصار و اختصاص آن و شرایط خصوصی آن به گونه‌ای طراحی شود که تنها پیشنهاددهنده امکان عقد قرارداد داشته باشد.

ضعف مجموعه شهرداری کرج و سازمان سرمایه‌گذاری

وی تاکید کرد: اولاً اینکه این امر ضعف مجموعه شهرداری و سازمان سرمایه‌گذاری است، ثانیاً ضعف قانون تبعیت از آئین نامه مالی شهرداری، سازمان و پرسنل را دچار تخلفات گسترده در انجام تشریفات قانونی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: سازمان سرمایه گذاری شهرداری باید با یک بنگاه اقتصادی دارای فرایند مشخص و قابل ارائه برای سرمایه گذار باشد که تاکنون اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: فارغ از نحوه واگذاری ساختمان دانشکده آتش نشانی شهرداری کرج که مقرر شده بود یک دانشگاه جنرال در این حوزه برای کل کشور باشد و هزینه بسیار زیادی از جیب این شهر در آن هزینه شده است، اتاق‌ها، سالن‌ها و سایر امکانات این مجموعه عظیم در اپلیکیشن دیوار و شیپور در حال رهن و اجاره و واگذاری است، جا دارد از جناب شهرداری به جهت توجه ویژه به حفظ داشته‌های این شهر و سرمایه‌های این شهر تشکر کرد.

قهرمانی افزود: مجموعه عظیم شهرداری در حال حاضر با آشفتگی مدیریتی مواجه است که سرگردانی مردم را در پی دارد و بعضاً خبرهایی از حیف و میل و سو استفاده از امکانات به صورت شخصی به گوش می‌رسد.

کد خبر 5831964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha