۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری:

۱۰ دستگاه آبگرم‌کن خورشیدی به روستاهای سوادکوه اعطا شد

 ۱۰ دستگاه آبگرم‌کن خورشیدی به روستاهای سوادکوه اعطا شد

ساری- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری از تخصیص ۱۰ دستگاه آبگرم کن خورشیدی با اعتبار ۲ میلیارد ریالی به روستاهای شهرستان سوادکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی علوی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از تخصیص ۱۰ دستگاه آبگرم‌کن خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به روستاهای ملرد و ارویم شهرستان سوادکوه، در قالب پروژه استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر و جایگزینی سوخت‌های فسیلی خبر داد.

وی با بیان اینکه جنگل سرمایه‌ای اکولوژیکی برای منطقه است و نباید با سوزاندن تبدیل به دود و خاکستر شود، تخصیص آبگرم‌کن‌های خورشیدی را در راستای کاهش استفاده روستاییان از هیزم درختان جنگلی دانست و افزود: این آبگرم‌کن‌ها بیشتر برای روستاهایی در نظر گرفته شده که دور دست بوده، از امکانات رفاهی دیگر روستاها برخوردار نبوده و یا گازرسانی هنوز در آنها انجام نشده است.

علوی با اشاره به اینکه اولویت اهدای آبگرمکن خورشیدی با روستاییان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: هزینه آبگرم‌کن خورشیدی از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دریافت نخواهد شد و به صورت رایگان برای این عزیزان نصب و راه اندازی می‌شود، اما دیگر متقاضیان نیازمند باید تا ۳۰ درصد هزینه آن را متقبل شوند و مابقی بر عهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است.

کد خبر 5832105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha