۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

امامزاده روستای توده شیروان جهت پذیرایی از زائرین پیاده تجهیز شود

امامزاده روستای توده شیروان جهت پذیرایی از زائرین پیاده تجهیز شود

بجنورد- مدیرکل میراث‌ خراسان شمالی گفت: روستای «توده» مسیر عبوری زائران پیاده حرم امام رضا(ع) است و لازم است امکانات لازم برای پذیرایی در این مجموعه پیش بینی شود.

علی مستوفیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید از امامزاده روستای توده شیروان، اظهار کرد: در این بازدید ظرفیت‌های بالقوه روستای توده در توسعه گردشگری مذهبی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: وجود امامزاده عبدالرضا (ع) و نیز زائرسرا در روستای توده بالقوه خوبی در زمینه حضور و ماندگاری مسافران در حوزه گردشگری مذهبی و قابلیت برگزاری رویدادهای مذهبی در مناسبت‌های مختلف را دارا است.

وی افزود: با توجه به قرارگیری این روستا در مسیر مسافران و گردشگران خصوصاً زائرانی که همه ساله پیاده از این مسیر عازم بارگاه حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) هستند متولیان امر نسبت به فراهم‌کردن امکانات لازم جهت استقبال، پذیرایی و اقامت از زائران به‌ویژه در انتهایی ماه صفر اقدام کنند.

مستوفیان ضمن تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته توسعه حریم این مجموعه گفت: ایجاد دیگر امکانات زیر ساختی از ضروریات در توسعه گردشگری مذهبی در روستای توده است.

وی بیان کرد: با کمک مردم روستا و واگذاری زمین موردنیاز به‌زودی احداث مجموعه خدمات بهداشتی مناسب زائران و گردشگران در محور اصلی توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی احداث شود.

کد خبر 5836645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha