۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲

ماجرای کمک مدیر مدرسه البرزی به خانواده‌ صاحب ۵ فرزند

ماجرای کمک مدیر مدرسه البرزی به خانواده‌ صاحب ۵ فرزند

کرج- مدیر یک دبستان در البرز با مراجعه یکی از اولیای محله با پنج فرزند، تمامی هزینه‌های فرزند پایه اولی ایشان را به صورت رایگان پذیرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر دبستان پسرانه ماهدشت کرج در اقدامی خداپسندانه به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، با مراجعه یکی از اولیای محله با پنج فرزند، تمامی هزینه‌های فرزند پایه اولی ایشان را اعم از بیمه دانش آموزی، لباس فرم و کتب درسی به صورت رایگان پذیرفت.

معصومه صفرعلی مدیر دبستان پسرانه مشحون در ماهدشت کرج است. وی تحصیلات خود را از طریق حیطه‌ی سواد آموزی آغاز کرده و تا مقطع کارشناسی ادامه داده است و اکنون عاشقانه تر از هر زمان دیگری مشغول خدمت به قشر دانش آموزی جامعه است.

وی ماجرای اقدام خداپسندانه خود و کمک به خانواده‌ی صاحب پنج فرزند را اینگونه روایت می‌کند: در واقع هدف اصلی من از این کار این بود که به عنوان مدیر یک مجموعه‌ی کوچک و به عنوان یک انسان مسلمان و شیعه به وظیفه‌ی شرعی خود عمل کرده و به فرمان ولی امر مسلمین، رهبر معظم انقلاب که دغدغه‌ی ایشان فرزندآوری و جوانی جمعیت است عمل نموده و سهم کوچکی در این تکلیف شرعی داشته باشم. بنابراین بر خود وظیفه دانستم که از این مادر که مسئولیت پنج فرزند زیر ۹ سال را بر عهده دارد، تقدیر کرده و این موضوع تبدیل به طرح تشویقی برای سایر مادران جوان شود.

صفرعلی همچنین افزود: من تلاش کردم تا در حد بضاعت خود، هزینه‌های بیمه، کتب درسی، جشن کلاس اولی‌ها و لباس فرم را تقبل نمایم تا به این بهانه از ایشان و زحماتشان تقدیر کنم و شاید کمی از بار اقتصادی شأن را کم کرده و با آرامش بیشتری فرزندشان را به مدرسه بفرستند.

وی با تاکید بر اهمیت طرح جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: طرح جوانی جمعیت، یادآور این است که جمعیت جوان موجب اقتدار کشور می‌شود. معتقدم برای ارتقای طرح جوانی جمعیت باید فرهنگ ازدواج درست و به هنگام را از دبیرستان‌ها آغاز کرده و فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام دهیم. مسلماً مشاوران، مبلغین و رسانه‌ها نیز در این موضوع مؤثر خواهند بود. فراهم کردن شرایط ازدواج آسان، طرح تشویقی و حمایت از خانواده‌های صاحب فرزند از سوی تشکل‌ها و ارگان‌ها مطمئناً نقش بی بدیلی در کمک به طرح جوانی جمعیت خواهد داشت.

وی مدیریت مدرسه را یک نقش مهم و ارزشمند دانست و اذعان کرد: از نظر من مدیر یک مدرسه نقش هدایت‌گر و سکان دار یک جامعه کوچک را بر عهده دارد و باید با ایجاد تعامل درست با اولیا و دانش آموزان در راستای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی تلاش و کوشش کند و در نهایت جامعه را به سوی آرمان‌های اسلام و کشور اسلامی پیش برده و آشکار کننده جامعه مهدویت باشد.

معصومه صفرعلی وجود مدیران و معلمان متعهد و دغدغه مند را یکی از مسائل پراهمیت در حوزه‌ی مدارس دانست و اظهار کرد: مسئولان دغدغه مند و متعهد می‌توانند با کمک یکدیگر، نیازها و مشکلات مربوط به نظام آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی را در مجموعه کشف و رفع نمایند و در صدد رشد اجتماعی دانش آموزان تلاش کنند.

وی در پایان بیانگر شد: امیدوارم در آینده نیز آموزگاران متعهد، با تقوا و کار آمدی تربیت شوند و بتوانند نسل ما و مادران و پدران آینده را به خوبی آموزش و تربیت کنند تا با پایبندی به تعهدات خود و یاری یکدیگر در رسیدن به آرمان جامعه‌ی بشریت که پیدایش جامعه‌ی مهدویت است مؤثر باشند.

کد خبر 5836900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha