۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد؛

افول کتابخوانی در هر جامعه ای جلوی رشد را می‌گیرد

افول کتابخوانی در هر جامعه ای جلوی رشد را می‌گیرد

رشت- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم تقویت کتابخوانی گفت: افول کتابخوانی در هر جامعه ای جلوی رشد را می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز یکشنبه در دیدار رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: ابزارها و امکانات جدیدی که برای ارتقای معرفت و آگاهی بشر به وجود آمده، مفید است اما هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و کتابخوانی را بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های شاخص کتابخانه آیت‌الله مرعشی در ایران که جزو کتابخوانه‌های برتر دنیا محسوب می‌شود تصریح کرد: کتاب باید حفظ و حراست شود؛ بسیاری از علما گذشته ما صحافی می‌کردند زیرا هیچ چیز جای کتاب را بگیرد.

امام جمعه رشت با تاکید بر جایگاه نویسندگی و نوشتن کتاب بیان کرد: در روایات آمده، که اگر یک برگ نوشته و ماندگار شود، در روز قیامت آن برگ نوری خواهد شد و به سمت نویسنده‌اش خواهد آمد.

آیت‌الله فلاحتی کاهش کتابخوانی در ایران را نگران‌کننده دانست و افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند که تنها با روزنامه و موبایل می‌توان افزایش آگاهی پیدا کرد در حالی‌که صحیح نیست و افول کتابخوانی در هر جامعه‌ای جلوی رشد جامعه را می‌گیرد.

امام جمعه رشت تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره کتابخوانی جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: کتابخوانی در ایران باید تقویت شود و جوانان و دانشجویان باید از زندگی و احوال علما و بزرگان تاریخ مطلع شوند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به هویت ایرانی مسلمان در پروژه‌های مختلف فرهنگی تصریح کرد: یک نویسنده خوب باید سعی کند کلمات و عبارات نویسندگان متبحر را یادداشت و در عباراتش استفاده کند.

کد خبر 5838012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha