۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۴۴۵ هزار هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شده است

۴۴۵ هزار هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شده است

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در قالب ۶۳۹ پلاک رفع تداخل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی صبح سه‌شنبه در بیست و هشتمین نشست قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی که با حضور رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی برگزار شده بود، افزود: تعداد پلاک‌های باقی مانده برای رفع تداخل اراضی کشاورزی در این استان ۳۷۳ پلاک است.

وی تصریح کرد: بر اساس آماری ۶۴ درصد پلاک‌های اراضی کشاورزی استان قزوین رفع تداخل شده و تنها ۳۶ درصد آن باقی مانده است.

عطایی ادامه داد: تعداد کل پلاک‌های اراضی کشاورزی استان قزوین یک هزار و ۲۰۲ پلاک به مساحت ۴۹۰ هزار هکتار بوده که با کسر ۱۹۰ پلاک مستثنیات، یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل خواهد بود.

این مسئول به موانع پیش روی رفع تداخل اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن برخی از پلاک‌ها در مناطق کوهستانی کار را برای کارشناسان و تفسیر کنندگان نقشه دشوار ساخته و روند را کمی طولانی کرده است.

عطایی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در کارها وجود ۱۵۰ پلاک فاقد عکس است که باید عکس‌های هوایی دهه ۵۰ برای آن تأمین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: بهترین اقدام استان در راستای سرعت دادن به کار رفع تداخل الزام برگزاری قرارگاه در حوزه استانی و شهرستانی بوده است.

وی یادآور شد: برای اتمام پلاک‌های اراضی کشاورزی تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته و همکاران حتی در روزهای تعطیل نیز پای کار رفع تداخل هستند.

کد خبر 5839479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha