۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۵

مدیرکل هواشناسی البرز خبر داد؛

احتمال رگبار و رعد و برق در ارتفاعات شمالی البرز

احتمال رگبار و رعد و برق در ارتفاعات شمالی البرز

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: در ارتفاعات شمالی استان رخداد رگبار و رعد و برق در ساعات عصر و شب مورد انتظار است.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار سطوح میانی از منطقه است که به موجب آن امروز و فردا در پاره‌ای نقاط به ویژه ارتفاعات شمالی استان رخداد رگبار و رعدوبرق در ساعات عصر و شب مورد انتظار است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به چینش فشار سطح زمین از فردا تا ابتدای هفته آینده در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و لحظه‌ای همراه با گرد و غبار و کاهش موقت کیفیت هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با باد و گرد وخاک و به تدریج افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۳۷ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۲۱ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۰ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز کمی تا نیمه‌ابری در بعضی ساعات هرماه با وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک و غبارمحلی است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۲۳ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۴ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5842001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha