۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین (ع) است

حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین (ع) است

سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین (ع) است و برای همیشه تاریخ ثبت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در مهدیه سنندج اظهار داشت: حضرت علی اصغر طفلی بود که دشمنان اسلام به او هم رحم نکردند.

وی افزود: حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین (ع) است، چون این طفل ۶ ماه در روز عاشورا تیری نینداخت، به کسی حمله نکرد، با کسی نجنگید و خون کسی را نریخت.

وی با اشاره به درسی که همسر سید الشهدا در کربلا به مردم و به زنان عالم دادند، ویژگی‌های زن مسلمان را برشمرد و افزود: ایمان به خدا و عمل صالح، اطاعت از خدا و همیشه یاد خدا بودن و خدا را فراموش نکردن برخی از این ویژگی‌ها است.

حجت‌الاسلام پورذهبی پاکی و پاکدامنی، دل را صاف کردن و توجه نکردن به نامحرم را از دیگر ویژگی‌های زن مسلمان دانست و اظهار کرد: زن مسلمان باید تقوا داشته، از خدا بترسد و از او حساب ببرد.

وی افزود: عاقلانه و مدبرانه رفتار کردن از ویژگی‌های اخلاقی حضرت رباب بود و زنان مسلمان باید ویژگی‌های شخصیتی همسر گرامی امام حسین (ع) را الگوی همیشگی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: زن عاقل به دنبال احترام به دیگران است، دو روزه‌ی دنیا را خرج هوا و هوس و غم و غصه‌ی دنیا نمی‌کند.

کد خبر 5842230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha