۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴

امام جمعه جم:

نماز جمعه همیشه مردمی و انقلابی بوده است

نماز جمعه همیشه مردمی و انقلابی بوده است

بوشهر- امام جمعه جم گفت: نماز جمعه همیشه مردمی و انقلابی بوده و با اقتدار می‌ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه با تسلیت عاشورای حسینی اظهار داشت: قیام و نهضت امام حسین (ع) یک مکتب و یک بسته راهنمایی و انسان ساز برای کل زمان‌ها و مکان‌ها است.

وی اضافه کرد: داشتن موضع و حساس بودن در مقابل وضعیت جامعه و جهان پیرامون و حفظ اعتقادات پیام حرکت عاشورا است.

امام جمعه جم بیان کرد: تقارن زمانی دو عامل برتری امت اسلامی «نمازجمعه» و «عاشورا»، با ایام سالروز احیای نمازجمعه در جمهوری اسلامی و روز نمازجمعه انسان را بیشتر متوجه روابط و پیوندهای عمیق این دو مهم می‌کند.

وی با اشاره به پیام‌های رزمایش فداییان ولایت ارتش مقتدر و قهرمان تاکید کرد: با هر نوع تعرض عملی و حتی سیاسی و دیپلماتیک نیز تعارف نداریم و برخورد متناسب خواهیم داشت.

محمدی اضافه کرد: نمایش توانمندی‌های جدید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در این رزمایش به‌دلیل فناوری و دانش‌بنیان‌شدن تجهیزات و تسلیحات و به‌ویژه ارتقای توان بومی بود که به خوبی از پس آزمایش‌های سخت رزمایش نیز با موفقیت برآمدند.

وی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه انقلاب به کارکردهای نماز جمعه و ارتباط تنگاتنگ با نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: تبیین دشمنی و شیوه‌های آنان در مقابله با دین و انقلاب از پیام‌های آن است.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: امروز برای رسیدن به تمدن اسلامی سنگر نماز جمعه و جلوه گاه جهاد تبیین مؤثرترین پایگاه انقلاب بوده و هست. نماز جمعه همیشه مردمی و انقلابی بوده وبا اقتدار می‌ماند.

وی افزود: دهه اول محرم عزاداری‌ها و تجمعات باشکوهی در شهرستان داشتم حسینیه‌ها هیئت‌ها و تکایا مملو از جمعیت و حضور چشمگیر و پر معنای جوانان بود که از همگان تشکر و تقدیر می‌کنیم.

کد خبر 5848416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha