۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۲

۴۰۰ نفر در دلگان از آموزش های توانمندی صنایع‌دستی بهره‌مند شدند

۴۰۰ نفر در دلگان از آموزش های توانمندی صنایع‌دستی بهره‌مند شدند

دلگان- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان برای ایجاد بستر اشتغال و کمک به تولید و ترویج آثار ارزشمند هنری صنایع دستی از برگزاری دوره اول آموزشی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، عیسی مزاری فرد، افزود: کلاس‌های توانمندسازی و آموزشی صنایع‌دستی ویژه خواهران بسیجی، اعضای صندوق قرض‌الحسنه و اشتغالزایی بسیج سازندگی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان دلگان برگزار شد.

وی ادامه داد: در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب و کارهای محلی و توانمندسازی جوامع محلی با تکیه بر شعار «مهار تورم و رشد تولید» دوره آموزشی مقدماتی و پیشرفته سوزن‌دوزی و البسه محلی در شهرستان دلگان برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: این دوره‌ها از ۲۰ فروردین شروع و تا ۲۰ تیر ۱۴۰۲ ادامه داشته که طی آن ۴۰۰ هنرآموز موفق به گذراندن دوره‌های مذکور شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان ادامه داد: در این دوره که تفاهم‌نامه آن بین ادارات میراث‌فرهنگی و سپاه منعقد شده، قرار است هنرآموزان پس از پایان دوره موفق به دریافت گواهینامه مهارتی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شوند.

این مسئول بیان کرد: به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی به هر کدام از صنعتگران متقاضی، پس از اعطای گواهینامه‌های مهارتی از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت خواهد شد.

کد خبر 5857176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha