۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹

مدیرکل نوسازی مدارس بوشهر:

استان بوشهر نیازمند احداث ۱۸۰۰ کلاس درس جدید است

استان بوشهر نیازمند احداث ۱۸۰۰ کلاس درس جدید است

بوشهر- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: استان بوشهر نیازمند احداث هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم احمدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان در استان بوشهر اقدامات و پیگیری‌های فراوانی صورت گرفته است.

وی افزود: مطالعات لازم برای برنامه‌ریزی به منظور تعیین اولویت‌های مدرسه‌سازی در استان انجام شده است و مسائلی همچون جمعیت فعلی، جمعیت کلاس‌های اولی‌های در سال‌های آینده و وضعیت کلاس‌های فرسوده بررسی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با اشاره به بررسی وضعیت آهنگ رشد جمعیت تصریح کرد: هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید تا سال ۱۴۰۶ در استان بوشهر نیاز است.

وی اضافه کرد: در برخی نقاط حفظ وضعیت موجود و افزایش شادابی مدارس کافی است و در برخی نقاط استان نیز وضعیت بحرانی‌تر است که از جمله می‌توان به بوشهر، دشتستان و تنگستان اشاره کرد.

احمدی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ بحرانی‌ترین سال در حوزه فضای آموزشی است تصریح کرد: بر اساس سند طراحی شده برای توزیع اعتبارات نوسازی مدارس تلاش می‌کنیم و با چشم‌انداز حساب‌شده مدرسه سازی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۶ فضای آموزشی با ۲۵۰ کلاس درس در استان افتتاح شد افزود: امسال نیز ۲۷ مدرسه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ساخت ۴۶ مدرسه آغاز می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با بیان اینکه ۲۵ مدرسه در شهرستان‌های جنوبی استان با اعتبارات نفت ساخته شده است افزود: اعتبارات ملی نیز به سمت مناطقی که مشکلات بیشتری داریم سوق یافته است.

وی از پرداخت بخش عمده مطالبات پیمانکاران نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 5857760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha