۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل:

ذخیره آب در پشت سد یامچی به ۲۴ میلیون مترمکعب رسید

ذخیره آب در پشت سد یامچی به ۲۴ میلیون مترمکعب رسید

اردبیل- معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در شهر اردبیل ذخیره آب در پشت سد یامچی به ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده که یک شرایط نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسلامی صبح چهارشنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهار کرد: کمیته فنی استان اردبیل در قالب کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی طرح‌های آبرسانی و تأمین پایدار آب را در شهرهای مختلف استان اردبیل رصد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تأمین آب پایدار در شهرها و روستاها مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های آبرسانی و پروژه‌های در حال اجرا را به اعضای حاضر در جلسه ارائه کردند تا به دنبال راهکارهای مناسب در تأمین آب پایدار شهری و روستایی باشیم.

اسلامی گفت: در افق ۲۵ سال آینده برنامه‌ریزی منسجمی انجام شده تا بر اساس سند پایدار تأمین منابع آب بتوان در حوزه شرب، صنعت و کشاورزی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را برطرف کرد.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در این جلسه مقرر شد تا مشکلات تأمین آب مشگین‌شهر و اردبیل با همراهی و همکاری آب منطقه‌ای و آبفای استان برطرف شده و از طریق منابع پایدار موانع و نارسایی‌ها در این حوزه رفع شود.

اسلامی گفت: در شهر اردبیل ذخیره آب در پشت سد یامچی به ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده که یک شرایط نگران کننده است و تنها انتظار از مردم صرفه‌جوئی در مصرف آب و مصرف درست خانوارهاست تا این تراز به کمتر از ۱۸ میلیون نرسیده و در بحث تصفیه آب و ارتقای کیفیت دچار مشکل نشویم.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز قرار است بازچرخانی آب فاضلاب با استانداردهای مناسب مورد توجه قرار گیرد تا دغدغه‌ای از بابت تأمین آب بخش صنعت نداشته باشیم.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در این جلسه همچنین مصوبات کارگروه نظارت، پیمان و آموزش شورای فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا مورد تصویب نهایی اعضا قرار گیرد.

اسلامی اظهار کرد: در قالب این کمیته‌ها در کنار نظارت بر اجرای پروژه‌ها سعی داریم تا مشکلات و موانع پیمانکاران را برطرف کرده و شرایط تسهیل‌گری را برای حضور پیمانکاران فراهم کنیم.

وی آموزش را از اصول و قواعد اصلی فعالیت‌های فنی و اجرایی اعلام کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی به صورت مستمر در مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل برگزار می‌شود تا گروه‌های مختلف از این برنامه‌های آموزشی تخصصی و فنی استفاده کنند.

کد خبر 5862843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha