۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

مهر گزارش می‌دهد؛

از اصرار مسئولان به نام نویسی تا اختلال در سامانه سماح

از اصرار مسئولان به نام نویسی تا اختلال در سامانه سماح

اگر چه پیش بینی می‌شود آمار پیش ثبت نام زائران اربعین از یک میلیون نفر فراتر رفته باشد؛ با این حال اختلال در سامانه سماح بسیاری از متقاضیان برای ثبت نام را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی باز هم شور و حال عجیبی در میان علاقه مندان به سفر زیارتی عتبات عالیات به راه افتاده و علاقه‌مندان به این سفر معنوی در حال تدارک امکانات لازم برای سفر هستند.

سامانه سماح امسال هم برای زائران حسینی آماده شده است و وزارت کشور باز هم شرط سفر به عراق، استفاده از ارز مسافرتی، بیمه و امکان خروج از کشور را ثبت نام در سامانه سماح اعلام کرده است.

بر اساس اطلاعات ستاد اربعین، از زمان آغاز به کار این سامانه تا روز دوشنبه ۲۵ مرداد، ۸۰۸ هزار و ۶۴۷ نفر در سامانه سماح شرکت کردند که ۵۱۱ هزار و ۴۰۱ نفر از آنان آقا و ۲۹۷ هزار و ۲۴۶ نفر زائران خانم هستند.

اگر چه پیش بینی می‌شود آمار پیش ثبت نام زائران اربعین از یک میلیون نفر فراتر رفته باشد؛ با این حال اختلال در سامانه سماح بسیاری از متقاضیان برای ثبت نام را با مشکل مواجه کرده است. این موضوع وقتی نگران‌کننده است که بسیاری از زائران با مشاهده این اختلال از ادامه ثبت نام منصرف می‌شوند.

بسیاری از مخاطبان خبرگزاری مهر در تماس تلفنی و ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی این خبرگزاری نسبت به اختلال، کندی و قطعی سامانه سماح گلایه کردند.

این در حالی است که مسئولان ستاد مرکزی اربعین بارها بر لزوم ثبت نام زائران تاکید کرده بودند.

سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین کشور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه چالش‌های سال گذشته و راهکارهای مقابله با آن را بررسی کردیم؛ گفت: ثبت نام در خارج از سامانه سماح به هیچ عنوان قابل قبول نیست. و بیمه هم با ثبت نام در سامانه سماح به زائر اختصاص می‌یابد.

میراحمدی تاکید کرده بود: به طور مثال اگر کسی در عراق تصادف کند و خدای نکرده آن عزیز زائر ما فوت کند، بستگان آن می‌توانند بروند شکایت کنند و مساله دریافت دیه خودشان را از طرف عراقی، آن را دنبال کنند.

حال با توجه به تأکیدات چند باره مسئولان و محرومیت زائران از برخی امکانات در صورت عدم ثبت نام در سامانه سماح، معلوم نیست چرا این سامانه هنوز با اختلال مواجه است. چرا این سامانه در برخی از اوقات مسدود است.

آیا این اختلالات در روزهای آینده برطرف خواهد شد یا همزمان با افزایش متقاضیان برای ثبت نام در سامانه طی روزهای بعد، این سامانه اختلالات جدی‌تری را شاهد خواهد بود.

کد خبر 5863771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      هر کی جلوی زوار اقا ابا عبدالله سنگ بندازه ما هم واگذارش میکنیم به اقا ابوالفضل
    • شهبازی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      26 1
      با سلام از هفته پیش هرچی تلاش کردم نتونستم وارد سامانه سماح بشم
    • فاطمه IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      3 0
      سلام . من چند روزه با نت اپراتور های مختلف و وای فای سعی میکنم به سامانه ورود کنم ولی اصلا سایت باز نمیکنه و مدام میزنه مشکلی پیش امده . ممنون میشم پیگیری کنید وضع سایت بهتر شه .
    • سید صالح یاقوت فلاح IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      0 0
      با سلام به هیچ عنوان عراق گذرنامه جلد آبی یا همان سماح قبول نمیکمه چند نفر رفتن از مرز ایران رد میشن ولی تو سیستم عراق بالا نمیاد برگشتن85