۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶

امام جمعه قزوین:

مسجد باید محور زندگی افراد در جامعه اسلامی باشد

مسجد باید محور زندگی افراد در جامعه اسلامی باشد

قزوین- امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مسجد گفت: مسجد باید محور زندگی افراد در جامعه اسلامی و محل اجتماع مؤمنین و مردم در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: زندگی صادقانه، با کرامت و با شخصیت مهم‌ترین و برجسته‌ترین هدفی است که قرآن برای انسان در زندگی دنیایی معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه خدا همواره راه را به انسان نشان داده و در این میان یک نفر امام حسین (ع) را الگوی خود دانسته و یک نفر هم یزید را الگوی خود می‌داند افزود: ممکن است برخی به ظاهر از یزید ابراز تنفر کنند اما رفتار و منش آن‌ها، ظلم و نفاقی که می‌ورزند بیانگر این باشد که الگوی آنها یزید است.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مسجد تاکید کرد: مسجد باید محور زندگی افراد در جامعه اسلامی و محل اجتماع مؤمنین و مردم در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه خداوند مسجد را متعلق به خود می‌داند، تاکید کرد: هرکسی اعم از هیئت امنا بانی یا امام جماعت و امام جمعه خود را مالک مسجد می‌داند تفکر غلطی دارد و اگر حرف از «من» زد، خودش هم اهل مسجد نیست و مسجد را نشناخته است.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن روز صنعت دفاعی تاکید کرد: در برهه‌ای و در حالی که خداوند فرموده هر چه می‌توانید خودتان را قدرتمند کنید برخی‌ها می‌گفتند ما اسلحه نیاز نداریم و این‌ها از روی جهالت و نادانی بود و آن کسانی که این حرف‌ها را می‌زدند اگر درکی از آیات قرآن داشتند، هرگز این پیشنهاد را نمی‌دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرمایشات مهم رهبر انقلاب اسلامی در دیدار پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب به معانی قوت و قدرت اشاره کردند و این قوت و قدرت ما است که امروز امریکایی‌ها سر جای خود نشسته‌اند.

وی اظهار کرد: امروز شرایط جمهوری اسلامی به نسبت ۳۰ سال پیش تغییر کرده و دیگر دشمنان این کشور از جمله آمریکا در برابر جمهوری اسلامی غلطی نمی‌توانند بکنند، تاکید کرد: هر اقدامی تا به حال بر علیه این ملت انجام داده‌اند سیلی محکمی از ملت دریافت کرده‌اند.

دولت مسئولین نالایق را برکنار کند

آیت‌الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت بیان کرد: خواست دولت بر پیش رفتن کارها استوار است اما اگر جایی کاری پیش نمی‌رود بخاطر حضور یک مسئولی است که شایستگی آن مسئولیت را ندارد و کار دولت را خراب می‌کند.

وی با اظهار کرد: خواهش ما از دولت این است که افرادی که تا پیش از این سفارشی مسئولیت گرفتند و با نظام، رهبری، ارزش‌های دینی و گرفتاری‌های مردم سرو کاری ندارند، جابجا شده و مدیران شایسته و لایق در مسئولیت‌ها قرار گیرند تا به مردم خدمت کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه برخی‌ها از فرصت رسانه ملی برای شهرت و خیانت به ملت استفاده می‌کنند افزود: رسانه ملی نباید از افراد به خاطر ژست عروسکی‌شان استفاده کند بلکه به ماهیت شخصیت، ایمان، جوانمردی، تقوا و انسانیتشان بنگرد و به آنها میدان بدهد.

وی در پایان از فراهم کردن تدارک سفر اربعین در استان قزوین خبر داد و تاکید کرد: همه باید با تمام توان در این کار عظیم مشارکت کنیم و زمینه حضور افراد بیشتری را در پیاده روی عظیم اربعین فراهم کنیم.

کد خبر 5864409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha