۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

معاون وزیر بهداشت:

طرح سلامت خانواده در راستای توسعه عدالت اجرا می‌شود

طرح سلامت خانواده در راستای توسعه عدالت اجرا می‌شود

مشهد- معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما مبحث عدالت در سلامت را در دولت سیزدهم در قالب طرح سلامت خانواده پیاده‌سازی کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی در آئین افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی سواد سلامت و چهارمین کنگره بین‌المللی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: ما مبحث عدالت در سلامت را در دولت سیزدهم در قالب طرح سلامت خانواده پیاده‌سازی کردیم، طرحی که با همکاری تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال اجرا بوده و قطعاً می‌تواند منشأ خیرات و برکات بسیار در بحث ارتقای سواد سلامت جامعه و در جهت ارائه خودمراقبتی‌های صحیح باشد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توجه به موضوع پیشگیری سودآوری به مراتب بهتری در حوزه سلامت دارد و در کنار آن از تحمیل بسیاری از هزینه‌های دارویی و درمانی جلوگیری می‌شود بیان کرد: زمانی که سخن از سواد سلامت و ارتقای آن می‌شود به این معنا است که باید برای تحقق این مهم همه در کنار هم باشند و ما در این رویداد بین‌المللی حضور پررنگ مجموعه‌های داخلی و خارجی را داریم.

وی اظهار کرد: ما همواره در جلسات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر موضوع پیشگیری تاکید داریم، اما با این وجود باز هم بیشتر نگاه‌ها در حوزه درمان و تجهیزات پزشکی وابسته به آن بوده و معتقدیم که اگر این نگاه‌ها در موضوع پیشگیری باشد، سودآوری به مراتب بهتری در حوزه سلامت خواهیم داشت و در کنار آن از تحمیل بسیاری از هزینه‌های دارویی و درمانی جلوگیری می‌شود.

فرشیدی با اشاره به اینکه در یک دوره زمانی نگرانی خانواده‌ها در موضوعات اسهال و سل بود، بیان کرد: ما در همان زمان برنامه‌های آموزشی برای بهورزی را داشتیم و بر آب آشامیدنی سالم، ایمن سازی و غیره تاکید کردیم که این امر موجب جلوگیری از بسیاری از مرگ و میرها شد، حتی موضوع واکسیناسیون اطفال را داشتیم که در عدم مرگ و میر کودکان بسیار مؤثر بود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ما مبحث عدالت در سلامت را در دولت سیزدهم در قالب طرح سلامت خانواده پیاده‌سازی کردیم، طرحی که با همکاری تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال اجرا بوده و قطعاً می‌تواند منشأ خیرات و برکات بسیار در بحث ارتقا سواد سلامت جامعه و در جهت ارائه خودمراقبتی‌های صحیح باشد.

وی با ذکر این نکته که ما در موضوع کووید ۱۹ با موارد بسیاری آشنا شدیم، تاکید کرد: ما در همان زمان مشارکت تمامی مجموعه‌ها را در بحث حفظ سلامت جامعه داشتیم و وقتی که همه به اهمیت این موضوع پی بردند در جهت افزایش سطح سواد سلامت جامعه تلاش کردند.

فرشیدی افزود: مهمترین بخش یک استراتژی داشته‌هایمان است و ما از ظرفیت اساتید پیشکسوت و تأثیرگذار زیادی برخوردار هستیم و با استفاده از این ظرفیت ناب در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌های حوزه سلامت استفاده می‌کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما در دولت سیزدهم به‌طور ویژه روی موضوع جوانی و افزایش جمعیت کار می‌کنیم و معتقدیم که تحقق این مهم ضمن جلوگیری از پیری زودرس جمعیت، از تحمیل هزینه‌های دارویی و درمانی بسیار جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی که صحبت از سلامت می‌شود باید تمامی موضوعات انسانی، حیوانی و زیست‌محیطی به‌طور یکپارچه و به‌صورت یکسان دیده شود، زیرا هر ۳ حوزه در بحث سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و هست و در برنامه‌های خودمان به دنبال آموزش سلامت مردم و نیازمندسازی آنان به دریافت خدمات درمانی کمتر با توجه بیشتر به موضوع پیشگیری هستیم.

وی تاکید کرد: ما باید از ظرفیت تکنولوژی‌ها با نگاه و دید به آینده استفاده کنیم و موضوعات هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور نمونه‌های موفق آن است و ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده دریافت تمامی نظرات و پیشنهادات در جهت رشد و پیشرفت در بحث رفتارهای بهداشتی و کاهش بیماری‌ها با رعایت درست نکات پیشگیرانه هستیم.

کد خبر 5865179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha