۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۲

استاندار تهران تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از «سمن‌ها» برای کاهش آسیب‌ اجتماعی در استان تهران

ضرورت استفاده از «سمن‌ها» برای کاهش آسیب‌ اجتماعی در استان تهران

تهران- استاندار تهران بر ضرورت استفاده از «سمن‌ها» برای کاهش آسیب‌ اجتماعی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری شامگاه شنبه در جلسه‌ای که با تشکل‌های مردم نهاد و در استانداری تهران برگزار شد اظهار داشت: همه کسانی که دل در گرو خدمت به دیگران دارند، باید صبر خود را افزایش دهند، چرا که ما همواره در معرض آزمایش هستیم.

وی ادامه داد: اینکه در فضای اجتماعی بعد از انقلاب قرار گرفتیم و برای رسیدن به خاستگاه مشترک جهت رسیدن به نقطه تعالی تلاش کردیم به واسطه وجود مردم است، چرا که ما اساساً ملتی استثنایی داریم و به واسطه این مردم، جامعه متمدن در تراز انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد گفت: راهکارهای عملی در حوزه سمن‌ها نیازمند الگوی پیشرفته، شناخت توانمندی‌ها، ارزیابی، نظارت و کنترل است.

فخاری با اشاره به نقش سمن‌های اجتماعی عنوان داشت: سمن‌ها به عنوان حلقه میانی جریان حاکمیتی و مردم و بین جمهوریت و حاکمیت قابل توجه هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه در بخش اجرا باید به سمت اقدامات و مدیریت محله محور برویم افزود: اگر مسائل به صورت محله محور در سطح تهران اجرا شود، موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و غیره در قالب نظام مدیریتی کوچک بهتر پیگیری می‌می‌شود، چرا که تجانس و صمیمیت در این قالب بیشتر است و از این‌رو تشکیل کارگروه‌های تخصصی در سطح محلات با سرعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها سمن‌ها غیرانتفاعی است، عنوان داشت: ضروری است که ظرفیت «سمن‌ها» برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود چرا که سطح آگاهی رسانی به مردم و توسعه و ترویج فرهنگ اجتماعی اهمیت فزاینده ای دارد که باید از ظرفیت سمن‌ها در این زمینه بهره برد و عضویت شهروندان در تشکل‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی‌بخشی و مشارکت تقویت شود.

فخاری اظهار داشت: مؤسسات مردم نهاد باید مورد ارزیابی قرار گیرند و نوع فعالیت‌ها و اثربخشی آنها دیده شود؛ چرا که این ظرفیت جهت کمک به تقویت زیرساخت‌های اجتماعی و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید امکانات تسهیلگری در حوزه سمن‌ها لیست شود، افزود: متولیان فرهنگی کنار هم باشند و بر اساس تقویم اقدامات فرهنگی به درستی پیگیری شود و از ظرفیت سمن‌ها استفاده شود، همچنین ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: نشاط اجتماعی در تهران متناسب با شرایط اقلیمی هم به لحاظ جمعیت و هم وسعت سرزمینی نیست و سرانه فضای سبز و وجود مراکز فرهنگی و تفریحی کم است که باید در جهت افزایش نشاط اجتماعی تلاش کرد.

کد خبر 5865494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha