۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

۳۳ درصد تعهداشتغال خراسان جنوبی محقق شد/ فردوس پیشتاز اشتغال زایی

۳۳ درصد تعهداشتغال خراسان جنوبی محقق شد/ فردوس پیشتاز اشتغال زایی

بیرجند-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی یکشنبه شب در کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی، اظهار کرد: در سال جاری تعهد اشتغال استان بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که تاکنون سه هزار و ۶۱۷ نفر اشتغال در خراسان جنوبی محقق شده‌است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: شهرستان‌های فردوس، سرایان، بیرجند و نهبندان به ترتیب در ثبت اشتغال در سامانه رصد تاکنون در استان پیشتاز بوده‌اند.

اشرفی با بیان اینکه با برگزاری کارگروه‌های مختلف، پیشرفت و موانع اشتغال استان مورد بررسی قرار می‌گیرد، بیان کرد: تلاش همه دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای باشد که درصد تحقق اشتغال استان در سال جاری همانند سال گذشته فراتر از تعهد محقق شود.

وی افزود: خراسان جنوبی سال گذشته با تحقق ۱۶۶ درصدی تعهد اشتغال، رتبه دوم کشور را نظر اشتغالزایی در سطح کشور کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به تغییر روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در استان عنوان کرد: ۱۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال سهم استان از این محل است که این حجم از تسهیلات بین دستگاه‌های متولی توزیع خواهد شد تا این دستگاه‌ها به هدف‌گذاری خود در زمینه اشتغال برسند.

اشرفی با ذکر این نکته که تسهیلات تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده، گفت: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم بحث اشتغالزایی است و توسعه استان به این موضوع وابسته است.

وی عنوان کرد: اشتغالی که توسط دولت انجام می‌شود قابل راستی آزمایی است و در سامانه ملی رصد وضعیت اشتغال‌های ثبت شده با کد ملی افراد قابل پایش است.

کد خبر 5866507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha