۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

خوزستان پایتخت موکب‌ها - ۱۲۰؛

بیش از ۹۰ هزار خوزستانی در سامانه «سماح» نام نویسی کردند

بیش از ۹۰ هزار خوزستانی در سامانه «سماح» نام نویسی کردند

اهواز- مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: بیش از ۹۰ هزار زائر خوزستانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه «سماح» نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین یاقوت بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به رفع نواقص و اختلال سامانه «سماح» اظهار کرد: از صبح امروز این سامانه برای ثبت نام زائران اربعین حسینی فعال شده است.

مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به اینکه از صبح امروز تا کنون بیش از هشت هزار ثبت نام از سوی خوزستانی‌ها در سامانه «سماح» انجام شده است افزود: در مجموع بیش از ۹۰ هزار خوزستانی برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در این سامانه نام نویسی کرده‌اند.

وی، اقدامات سازمان حج و زیارت را شامل تشکیل کمیته ثبت نام و اعزام از طریق سامانه سماح، فعالیت دفاتر خدمات زیارتی در سطح خوزستان، کارگروه نظارت بر بیمه زائران در ایران و عراق و مرزها و شهرهای زیارتی و امداد و راهنمایی گمشدگان عنوان کرد.

یاقوت در ادامه طراحی نرم‌افزار «همیار اربعین» و فعال شدن بزرگ‌ترین زائرسرای جنوب غرب کشور با عنوان «طریق القدس» در بستان قرارگاه امام حسین علیه السلام را از دیگر اقدامات این سازمان دانست.

وی با اشاره به فعالیت همه کارگزاران زیارتی خوزستان در طریق الحسین مرزها و شهرهای مختلف گفت: ممهور شدن گذرنامه‌ها در عراق (درج مهر در گذرنامه)، کسب اخبار و اطلاعات از صدا و سیما و مراکز و مبادی معتبر خبری، پرهیز از اخبار غیر موثق و شایعات احتمالی و تهیه ارز از بانک‌ها و مبادی قانونی و رسمی و معتبر از جمله مواردی است که زوار باید در نظر داشته باشند.

مدیر حج و زیارت خوزستان با تاکید بر مراقبت‌های بهداشتی سلامت و ایمنی گفت: زوار رفتار کریمانه و در شأن زائر ایرانی و کشور ایران در طول سفر اربعین و سفری کوتاه داشته باشند.

وی افزود: اعتبار بیمه زائران از ۱۰۰ کیلومتری مرزهای زمینی در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و طریق الحسین علیه السلام به مدت ۴۸ ساعت پس از بازگشت است.

کد خبر 5868058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha