۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۳۳

خوزستان پایتخت موکب‌ها - ۳۸۲؛

تداوم فعالیت مواکب بنیادمستضعفان تاپایان ماه صفربرای خدمت به زوار

تداوم فعالیت مواکب بنیادمستضعفان تاپایان ماه صفربرای خدمت به زوار

شلمچه- رئیس بنیاد مستضعفان گفت: موکب‌های بنیاد مستضعفان در ۶ مرز تمرچین، خسروی، مهران، چذابه، شلمچه و ریمدان مستقر هستند و تا پایان ماه صفر برای خدمت به زائران فعال خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح عصر امروز دوشنبه ضمن بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بنده هر سال به‌عنوان زائر به کربلا می‌روم و امسال به‌صورت زمینی به کربلا رفتم و مسیر تردد زائرین را از نزدیک مشاهده کردم، همچنین در داخل کشور از تمرچین تا شلمچه همه مرزها را رفته‌ام که به لطف خداوند آمادگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال قبل بهتر بود.

وی افزود: با وجود گرم‌تر شدن هوا نسبت به سال‌های گذشته اما خدمت‌رسانی به زائرین و زیرساخت‌ها بهتر شده بود و هنگامی که از زائرین در این خصوص سوال پرسیده می‌شد از شرایط رضایت داشتند و اظهار می‌کردند که ترددشان نسبت به سال‌های قبل بهتر و راحت‌تر بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: طبیعی است که با وجود جمعیت چند میلیونی مسائل و مشکلاتی وجود داشته باشد اما همه دستگاه‌ها و در کنار آنها بنیاد مستضعفان نیز برای رفع مشکلات مردم به‌ویژه زوار اقدام کرده‌اند.

فتاح در خصوص اقدامات بنیاد مستضعفان در ایام اربعین عنوان کرد: سازمان در همه مرزهای کشور مواکبی مستقر کرده است، همچنین سال گذشته تعهد ۳۰ میلیون بطری آب داشتیم که امسال به ۴۰ میلیون بطری آب افزایش پیدا کرد و همه آنها تأمین شده و تاکنون به لحاظ تأمین آب مشکلی وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: از نظر تأمین غذا نیز مشکلی وجود نداشته است یعنی مسئولان محلی در خوزستان و دیگر استان‌ها اعلام نارضایتی نکرده‌اند؛ از آنجایی که سال‌های گذشته در تأمین یخ مشکل داشته‌ایم، پیشنهاد داده بودم از کانکس‌های یخچال‌دار استفاده شود که امسال ۱۹ کانکس تأمین کردیم که آب را تا دمای منفی ۱۸ درجه به یخ تبدیل می‌کنند این خود سبب شده تا امسال مصرف یخ کمتر شود.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: امسال زیرساخت‌ها خوب شده، پارکینگ‌ها بهتر شده‌اند و سرعت رفت‌وآمد در مرزهای کشور از نظر زمان بسیار بهتر و سریع‌تر از گذشته بوده است.

فتاح با بیان اینکه ایران تاکنون بسیار خوب در زمینه اربعین حسینی عمل کرده است، تصریح کرد: طرف عراقی هم امسال بهتر عمل کرد؛ لذا لازم است برای اینکه زائرین با مشکل مواجه نشوند باید مسئولان ایران با طرف عراقی تمهیداتی را بیندیشند.

وی گفت: ما همراه مردم خواهیم بود، برای رفاه مردم دستور داده‌ام تا موکب‌های چذابه و شلمچه تا پایان ماه صفر و حتی آخرین روزی که زائرین از عراق برمی‌گردند برقرار باشد، حتی اگر مسئولین تشخیص دهند که نیاز است مدت زمان بیشتری موکب‌ها مستقر باشند این کار را انجام خواهیم داد؛ البته موکب‌های بنیاد مستضعفان در ۶ مرز تمرچین، خسروی، مهران، چذابه، شلمچه و ریمدان مستقر هستند و تا پایان ماه صفر برای خدمت به زائران فعال خواهند بود.

کد خبر 5879244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha