۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸

بانکی‌پور در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

پیشنهادات مجلس برای تشویق به ازدواج و فرزندآوری در برنامه هفتم

پیشنهادات مجلس برای تشویق به ازدواج و فرزندآوری در برنامه هفتم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاداتی برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری مطرح خواهد شد.

امیرحسین بانکی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مسائلی که باید در لایحه برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه باید تسهیلات ویژه‌ای برای ازدواج افراد مجرد دهه ۵۰ و ۶۰ در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه افراد مجرد دهه ۵۰ و ۶۰ حدود ۴ و نیم میلیون نفر هستند، اظهار داشت: پیشنهاد بنده آن است که تسهیلاتی مانند زمین، خودرو و امکان اشتغال برای تشویق این افراد به ازدواج در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در راستای تشویق به فرزندآوری، برای خانوارهای دارای ۴ فرزند به بالا باید تسهیلات ویژه‌ای در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از تسهیلاتی که می‌توان برای این خانوارها در نظر گرفت، این است که ۵۰ درصد هزینه‌های تحصیل فرزندان آنان رایگان باشد و به آنان تخفیف داده شود. استخدام پدر و مادری که ۴ فرزند به بالا دارند یا بازنشستگی زودتر از موعد مادر این فرزندان از جمله حمایت‌هایی است که باید در برنامه هفتم توسعه مدنظر باشد.

کد خبر 5882680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha