۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷

سرهنگ پاشایی خبر داد؛

احتمال افزایش ارسال لینک‌های آلوده در ایام تعطیلات پیش رو

احتمال افزایش ارسال لینک‌های آلوده در ایام تعطیلات پیش رو

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس فتا فراجا گفت: با توجه به پیش رو بودن تعطیلات ۳ روزه در کشور و بر اساس تجزیه و تحلیل های سال گذشته احتمال افزایش ارسال لینک های آلوده را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس فتا فراجا بیان داشت: مجرمان سایبری همواره از تعطیلات و ایام پایانی هفته برای گسترش فعالیت‌های مجرمانه خود استفاده می‌کنند؛ لذا با توجه به تعطیلات سه روزه کشور و مناسبت‌های مذهبی پیش رو، تحرکات مجرمان سایبری با ترفند ارسال لینک‌های آلوده با نام و اعتبار سازمان‌های دولتی نظیر سامانه ثنا، دریافت سهام عدالت و یا شرکت در مسابقات رادیویی و تلویزیونی افزایش خواهد یافت.

این مقام انتظامی افزود: پیش فرض اولیه افزایش تحرکات مجرمان سایبری در ایام تعطیلات را می‌توان محدودیت دسترسی هموطنان به خدمات قضائی و انتظامی عنوان نمود که این موضوع صحت ندارد.

سرهنگ پاشایی گفت: هموطنان گرامی می‌توانند در صورت مواجهه با هرنوع کلاهبرداری، از خدمات انتظامی پلیس ۱۱۰ و مراکز امداد و فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته بهره مند شوند و در هنگام ضرورت نیز از شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها و دادسراهای کشور استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

کد خبر 5885357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha