۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

امام جمعه محمودآباد:

مدعی دموکراسی در صف اول مبارزه با حجاب است

مدعی دموکراسی در صف اول مبارزه با حجاب است

قزوین- امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه در روزهای اخیر از ورود ۳۰۰ دانش‌آموز محجبه فرانسوی به مدارس جلوگیری شده است. گفت: امروز مدعی دموکراسی در صف اول مبارزه با حجاب دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مردم اظهار کرد: دشمن به دنبال تحریک نقاط بحران ساز در کشور است تا از این طریق به کشور ضربه بزند.

وی افزود: قرآن می‌فرماید پیامبر و کسانی‌که با او همراه هستند، در مقابل کفار با شدت عمل می‌کنند. بنابراین اگر پیمودن راهی موجب خوشحالی کفار شد، آن راه، مسیر همراهی با پیامبر نیست اما اگر مسیر و اقدامی باعث ناراحتی و عصبانیت استکبار و قدرتهای ضد دین و ضد اسلام شد، راهی خوب و همراهی با پیامبر است.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه در روزهای اخیر از ورود ۳۰۰ دانش‌آموز محجبه فرانسوی به مدارس جلوگیری شده است. تصریح کرد: امروز مدعی دموکراسی در صف اول مبارزه با حجاب دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد: کشور فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان را در قاره اروپا داراست و سنت‌ها و ارزش‌های دینی به‌صورت گسترده از سوی مسلمانان این کشور در حال تبلیغ در میان سایر شهروندان اروپایی است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: کشور فرانسه در سال‌های اخیر تلاش کرده تا فشار گسترده و مستمری را بر روی جمعیت مسلمان این کشور وارد کند تا جلوی انتشار اسلام در این قاره گرفته شود.

وی عنوان کرد: ایجاد محدودیت مداوم بر پوشش دانشجویان مسلمان که زمینه را برای اخراج آنها از مدارس و دانشگاه‌ها فراهم می‌کند، در همین راستا صورت می‌گیرد.

امام جمعه محمودآباد تاکید کرد: فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی ما، حجاب را حکمی شرعی، عقلی، قانونی و یک ارزش اجتماعی و فرهنگی می‌داند و رعایت آن را در جامعه لازم؛ اما دولت فرانسه آن را مغایر ارزش‌های خود می‌داند و با همه ادعاهای ظاهری که آنها در زمینه آزادی، حقوق بشر و… دارند، جلوی پوشش اسلامی را می‌گیرند.

وی اضافه کرد: هر چند که تعریف ناهنجاری در هر فرهنگ و قانونی ممکن است متفاوت باشد، اما مقابله میدانی با ناهنجاری‌ها در همه جای دنیا ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام موسوی کفت: از این رو برخلاف این‌که عده‌ای در داخل کشورمان مدت‌هاست به پلیس امنیت اخلاقی و از آن بالاتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر حمله می‌کنند و در مقوله عفاف و حجاب، با تمرکز صرف بر اقدامات فرهنگی در پی ارائه آدرس‌های غلط و تضعیف اقدامات قانونی و میدانی هستند؛ می‌بینیم حتی دشمنان اسلام نیز به این واقعیت پی برده‌اند که این مقولات را نمی‌توانند صرفاً با توصیه و کار فرهنگی پیش ببرند.

وی در پایان یادآور شد: دشمنان ما برای یک موضوع جزئی مانند پوشیدن عبای اسلامی تا این اندازه هزینه می‌دهند و حتی خود را در معرض حمله دیگران قرار می‌دهند اما ما برای رعایت پوشش شرعی و حجاب در جامعه اسلامی، بی‌تفاوت هستیم.

کد خبر 5886617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha