۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

مدیرکل حفظ آثار اردبیل:

۱۵ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس در اردبیل تجلیل می‌شوند

۱۵ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس در اردبیل تجلیل می‌شوند

اردبیل- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۵ هزار نفر از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در استان اردبیل مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی واحد صبح سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس و همزمان با سراسر کشور آئین جهاد و مقاومت فردا با محوریت سخنرانی مقام معظم رهبری و به شکل ویدئوکنفرانس در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مرکز استان سالن ولایت از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح میزبان پیشکسوتان و دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس خواهد بود تا بعد از برنامه‌های مقدماتی، سخنرانی مقام معظم رهبری را با جان و دل شنیده سپس آئین تجلیل از این پیشکسوتان را به تعداد ۶۰۰ نفر در شهر اردبیل انجام دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در طول هفته دفاع مقدس در مجموع ۱۵ هزار نفر ایثار و پیشکسوت عرصه جهاد، مقاومت و شهادت مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند تا بخشی از ادای دین خود را به این خانواده‌ها و ایثارگران نشان دهیم.

واحد افزود: تلاش بر این است تا این تجلیل‌ها تکراری نبوده و همه ساله به نسبت جمعیت بانوان و آقایان تجلیل از اقشار و گروه‌های مختلف جهادگر انجام شود تا ما بتوانیم قدردان زحمات و تلاش‌ها ایثارگران باشیم.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان روزهای حماسه و دلاوری فرزندان این مرز و بوم یاد کرد و ادامه داد: در این ایام تلاش بر این است تا از مجاهدت این اسوه‌های ایثار و گذشت تجلیل و تکریم شده و الگویی شایسته برای نسل آینده با محوریت فرهنگ ایثار و جهاد ارائه کنیم.

واحد از هفته دفاع مقدس به عنوان هفته سربلندی و عزت ملت ایران یاد کرد و گفت: در این ایام تلاش بر این است تا ابعاد مختلف پیروزی رزمندگان اسلام بر جبهه کفر تبیین و بیان شود.

برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در اردبیل

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های این هفته با شعار محوری «ما متحدیم» برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هفته دفاع مقدس در کنار اتحاد و وحدت امت اسلامی زمینه شورآفرینی و امیدآفرینی را نیز در جامعه فراهم می‌آورد.

واحد بیان کرد: به دور از حاشیه‌ها و برنامه‌های جانبی تلاش خواهیم کرد تا در هفته دفاع مقدس با عزت و افتخار از تمام پیشکسوتان و فخرآفرینان این کشور در هشت سال جنگ تحمیلی تجلیلی شایسته داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: فضاسازی و تبلیغات محیطی به بهترین شکل انجام شده و در ادامه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل شرایط مطلوبی را برای برگزاری هفته دفاع مقدس در استان اردبیل نظاره‌گر هستیم.

واحد تصریح کرد: نمایشگاه رزمی، فرهنگی امسال با محوریت عملیات مسلم‌بن عقیل در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار خواهد شد که در قالب ۲ سالن در متراژ یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع غرفه‌های نمایشگاه برپا خواهد شد.

وی گفت: در این ۲ سالن ۴۳ غرفه نمایشگاه رزمی، فرهنگی دفاع مقدس با محوریت مسلم‌بن عقیل برپا خواهد شد تا ما بتوانیم برای اولین بار از ظرفیت موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی استفاده کنیم.

واحد حضور در آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه، غبارروبی مزار شهدا و رژه نیروهای مسلح را در ۳۱ شهریور از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: در این هفته تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: شاخص‌ترین برنامه در این ایام در کنار تجلیل از پیشکسوتان برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی است که در شهرها و مناطق مختلف استان اردبیل برگزار خواهد شد.

کد خبر 5889262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha