۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان غربی تاکید کرد؛

ریشه کنی بیسوادی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش آذربایجان غربی

ریشه کنی بیسوادی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: باتوجه به چشم انداز بیست ساله آموزش و پرورش ریشه کنی بیسوادی جزو اولویت‌های اصلی در آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری صبح سه شنبه در همایش ۵ هزاری فرهنگیان ارومیه اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها عمق بخشیدن به باورهای دینی و ارتقای سطح علمی در مدیران و معلمان است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تزریق ارزش و هنجارهای خود در تمامی کشورهای جهان است؛ گفت: دشمن به دنبال تحقق فرهنگ جهانی است؛ به این معنا که هر آنچه که در غرب ارزش تلقی می‌شود در ایران و سایر کشورهای شرق نیز هنجار تعریف شود و در این بین وظیفه و نقش حوزه تعلیم و تربیت فارغ از ساختارهای اداری در جلوگیری از این مسئله، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه توجه به تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه امری ضروری است، گفت: آموزش وپرورش زیربنای تحول جامعه است که خانواده‌ها و مدارس باید بستر را برای شکوفایی استعدادها و شکل گیری هویت یکپارچه اسلامی، ایرانی و انقلابی دانش آموزان فراهم کنند بنابراین در کنار مسائل آموزشی، توجه ویژه به مسائل فرهنگی دانش آموزان؛ همچون تلاش برای تقویت فرهنگ دینی و اندیشه‌های والای اسلامی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: عدالت آموزشی بر دانش آموزان که سرمایه انسانی اصلی کشور هستند متمرکز است و آموزش‌وپرورش گلوگاه عدالت تربیتی محسوب می‌شود.

توزیع دو هزار و ۳۰۰ میز و نیمکت بین مدارس کم برخوردار آذربایجان غربی

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی، با اشاره به تجهیز فضای آموزشی مدارس استان گفت: دو هزار و ۳۰۰ میز و نیمکت در ۲۱ شهرستان استان بین مدارس کم برخوردار توزیع شده است.

مطهری افزود: علاوه بر توزیع این اقلام در ۲۸ مدرسه و ۲۵۰ کلاس درس هم ایمن سازی و تعمیرات انجام شده و ۲۵۰ کلاس درس هم در هفته دولت در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی، با اشاره به آمادگی کامل استان برای آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: برای برگزاری مطلوب سال تحصیلی جدید در استان، هشت کارگروه در قالب کارگروه‌های تعمیر و تجهیز، ساماندهی فضاهای آموزشی، ساماندهی نیروی انسانی، تربیت بدنی و سلامت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی، تأیید صلاحیت و توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی به صورت جدی فعالیت می‌کنند.

وی، با اشاره به شاداب سازی فضای آموزشی هم گفت: ۱۶ تن رنگ در راستای بهسازی و شاداب سازی و دیواره نگاری در طرح شهید عجمیان در بین مدارس استان توزیع شده است.

کد خبر 5889295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha