۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۱

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد:

فعالیت ۶مرکز یادگیری سواد در یزد/نرخ باسوادی یزد به ۹۸.۴درصد رسید

فعالیت ۶مرکز یادگیری سواد در یزد/نرخ باسوادی یزد به ۹۸.۴درصد رسید

یزد- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از فعالیت ۶ مرکز یادگیری سواد در یزد و مهریز و زندان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی قریشی، روز سه‌شنبه در نشستی خبری با اشاره به آمار باسوادی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۹۳.۶ درصد افراد بالای ۶ سال در استان یزد باسواد هستند و نرخ باسوادی یزد ۹۸.۴ درصد است.

وی عنوان کرد: یزد از نظر باسوادی جزو پنج استان برتر کشور است و این در حالی است که بخش عمده ای از افراد بیسواد استان یزد را مهاجران این استان تشکیل می دهند.

قریشی با بیان اینکه جامعه هدف سوادآموزی افراد بیسواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند، یادآور شد: در سال گذشته ۲ هزارو ۳۱۶ نفر شامل هزار و ۵۱۰ ایرانی و ۸۰۶ تبعه خارجی در دوره های سوادآموزی شرکت کردند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه هر استان با توجه به جمعیت بیسواد خود، سهمیه سوادآموزی دارد، اظهار داشت: سهمیه استان یزد برای جذب سوادآموز در سال تحصیلی پیش رو، ۳ هزار و ۴۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ آموزش دهنده فعال کار آموزش بیسوادان را بر عهده دارند، عنوان کرد: سوادآموزان در دوره های آموزش سواد، انتقال و تحکیم مواد آموزش‌های مورد نیاز فرا می گیرند.

قریشی همچنین از فعالیت ۶ مرکز یادگیری محلی در یزد خبر داد و افزود: چهار مرکز در یزد، یک مرکز در زندان یزد و یک مرکز نیز در مهریز دایر هستند.

وی در ادامه این نشست به تشریح فعالیت‌های جانبی فرهنگی در حوزه سوادآموزی استان پرداخت.

کد خبر 5889894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha