۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵

فرمانده سپاه البرز:

ابهت ابرقدرت‌های غرب و شرق را در دفاع مقدس شکستیم

ابهت ابرقدرت‌های غرب و شرق را در دفاع مقدس شکستیم

کرج- فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: از مهمترین دستاوردهای حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس این بود که توانستیم ابهت ابرقدرت‌های غرب و شرق را بشکنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حیدرنیا پیش از ظهر جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح در استان البرز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: فرارسیدن چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، دفاع جانانه و دفاع از حریم و حرم کشور عزیز ایران را تبریک عرض می‌کنم.

فرمانده سپاه البرز با اشاره به اینکه بی‌شک دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم است، گفت: دفاع مقدس یادآور خاطرات جوانمردان پاکدامن و غیوری است که شیران روز و زاهدان شب بودند؛ خاطره انسان‌های بزرگ، کم‌نظیر و کم‌ادعایی است که کمر به دفاع از ارزش‌های این نظام و انقلاب بسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس تاریخ گهربار هشت سال ایثار و جانفشانی دلاورمردانی که مردانِ مرد روزگار بودند، تصریح کرد: مردانی که در سایه رهبری آن پیر سفر کرده با وحدت، همدلی و با اراده مثال‌زدنی بر دشمنان فائق آمدند و توانستند ایران عزیز را به قله‌های موفقیت برسانند؛ دفاع مقدس بی شک حادثه‌ای الهی و از معجزاتی بود که حامل پیام استقلال، عزت و سربلندی و غرور یک ملت بود.

سردار حیدرنیا با بیان این مطلب که دفاع مقدس ما جلوه‌هایی از عاشورا و تصویری از آن حماسه‌های باشکوه و بزرگ بود، ادامه داد: فرهنگ و درسی که برگرفته از آن حماسه‌ها و زیبایی‌ها بود و اگر نبود آن الگوهای بلند و معنوی بی شک ما را یارای چنان دفاع شکوهمندی در برابر دشمنان نبود.

وی با اشاره به اینکه غلبه بر دشمنانی که نه به نیروی سلاح و نه به کثرت نفرات ممکن بود، گفت: تنها و تنها ایمان و اراده و اعتقاد بود که این شکوه و عظمت را برای ایران عزیز و اسلام عزیز خلق کرد.

سردار حیدرنیا یادآور شد: جنگ تحمیلی ما با عراق، جنگ با عراق نبود بلکه جنگ ابرقدرت‌های دنیا با ایران عزیز بود و اینکه همگان از آن به حماسه بزرگ یاد می‌کنند به واسطه آن است که فرزندان رشید این مرز و بوم با بضاعتی ناچیز ولی اراده‌ای استوار به جنگ با دشمنان رفتند و آنها را به زانو در آوردند.

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: از مهمترین دستاوردهای این حماسه بزرگ این بود که ما توانستیم در این جنگ، ابهت ابرقدرت غرب و شرق را بشکنیم.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ۸ سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و یک برهه زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند آن را استخراج، مصرف و سرمایه‌گذاری کند.

سردار حیدرنیا افزود: دفاع مقدس ما به همگان ثابت کرد که برای بقا در نظام فعلی جهان باید استوار و قوی بود چرا که قدرت‌های ضعیف یا باید تسلیم شوند و یا محکوم به فنا هستند.

وی با بیان این مطلب که به فضل الهی با داشتن رهبری فرزانه، حکیم و مدبر، تمامی حیله‌های دشمنان به خودشان بازگشته است، ادامه داد: امروز ما ملتی مقاوم داریم؛ ملتی شریف و عظیم که در برابر جبهه استکبار سر خم نکرده و بیش از ۴۰ سال است با قوت و اقتدار در برابر زیاده‌خواهی‌های جبهه‌های استکبار ایستاده است.

وی گفت: اسلام عزیز ما به میدانداری ایران سربلند به یک ضلع از اضلاع قدرت در سراسر جهان تبدیل شده است.

کد خبر 5891707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha