۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴

اوج هیجان روی تاتامی بوداپست/ بهترین‌های جهان ثبت‌نام می کنند

اوج هیجان روی تاتامی بوداپست/ بهترین‌های جهان ثبت‌نام می کنند

سایت رسمی فدراسیون جهانی با انتشار عکسی از تیم ملی ایران که موفق شد عنوان قهرمانی جهان را کسب کند، نوشت: انتظار می رود آخرین دوره مسابقات با فرمت قدیمی یکی از هیجان انگیزترین دوره ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ قرار است از ۲۴ تا ۲۹ اکتبر (دوم تا هفتم آبان ماه) به میزبانی مجارستان در بوداپست برگزار شود. سایت رسمی فدراسیون جهانی در همین خصوص نوشت بهترین ورزشکاران کاراته جهان برای مبارزه برای کسب مدال به پایتخت مجارستان سفر می‌کنند، در رویدادی که نشان دهنده آغاز و پایان است.

در فاصله ۳۰ روز تا آغاز مسابقات در بوداپست، هیجان روز به روز بیشتر می‌شود. کاراته کاهای برتر با تکمیل ثبت نام در این رویداد برای آمادگی بیشتر تلاش می‌کنند. تاکنون ۷۰۰ کاراته کا از ۷۹ کشور جهان برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند و با وجود آنکه تا ۱۰ روز آینده سایت مسابقات برای ثبت نام باز است، انتظار می‌رود مسابقات بوداپست ۲۰۲۳ به یکی از پر بازدیدترین مسابقات قهرمانی جهان تبدیل کند. در آخرین دوره این مسابقات بیش از ۹۰۰ ورزشکار از ۱۰۵ کشور در دبی ۲۰۲۱ شرکت کردند و بیش از ۱۱۰۰ ورزشکار از ۱۳۱ کشور در مادرید ۲۰۱۸ به رقابت پرداختند.

تاکنون چهار مدافع عنوان قهرمانی جهان برای دفاع از عنوان خود در بوداپست ثبت نام کرده اند. «احلام یوسف» از مصر در وزن ۵۵- کیلوگرم، «ایرینا زارتسکا» از آذربایجان در وزن ۶۸- کیلوگرم، «استیون داکوستا» از فرانسه در وزن ۶۷- کیلوگرم و «یوسف بداوی» از مصر در وزن ۸۴ کیلوگرم، دارندگان عنوان فعلی هستند که ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۲۳ در بوداپست آخرین مسابقات در قالب فعلی خواهد بود. پس از بوداپست، ساختار جدید مسابقات قهرمانی جهان اجرا می‌شود و مسابقات قهرمانی تیمی و قهرمانی انفرادی جهان در سال‌های متناوب برگزار می‌شود. بر همین اساس برترین‌های مسابقات بوداپست در بخش تیمی سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی تیمی جهان در سال ۲۰۲۴ که در پامپلونا (اسپانیا) برگزار می‌شود، را کسب می‌کنند.

تیم ملی کاراته ایران سه دوره متوالی عنوان قهرمانی جهان را در بخش تیمی کسب کرده است.

کد خبر 5892132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha