۲ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۳

دادستان پارس‌آباد:

اخلالگر امنیت تعزیه‌خوانی در پارس‌آباد دستگیر شد

اخلالگر امنیت تعزیه‌خوانی در پارس‌آباد دستگیر شد

پارس‌آباد- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد گفت: راننده اخلالگر نظم و امنیت حادثه تعزیه‌خوانی پارس‌آباد دستگیر شد.

فیروز فرهانی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم آرامش روحی و روانی مردم به مخاطره بیفتد و خدشه‌دار شدن امنیت را برنمی‌تابیم.

وی از دستگیری و بازداشت فرد مخل نظم و امنیت تعزیه‌خوانی روستای اجیرلو شهرستان پارس‌آباد خبر داد و تصریح کرد: امنیت، آرامش و حس آرامش جامعه یکی از اولویت‌های اساسی دادستانی است و بر سر این موضوع چشم‌پوشی و اغماضی نخواهیم داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد گفت: فردی که ۱۶ اردیبهشت ماه در روستای اجیرلو شهرستان پارس‌آباد و در مراسم عزاداری اقدام به اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق زیر گرفتن «احدی» از تعزیه‌خوانان با اتومبیل شخصی خود کرده بود که با دستور قاطع قضائی و با تلاش‌های قابل تحسین عاملان فراجا، دستگیر و به دادسرا معرفی و بازداشت شد.

فرهانی افزود: بنا به تحقیقات محوله و اظهارات متهم، مشکلات شخصی و روحی از جمله داشتن برگ جلب به خاطر محکومیت دیگر انگیزه متهم بوده و قصد اهانت به عزاداری را نداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ایجاد حس امنیت و آرامش و حفظ پایدار این مهم از حقوق بارز ملت فخیم و فهیم شهرستان پارس‌آباد است و وقوع جرایم خشن این امنیت را خدشه‌دار می‌سازد.

فرهانی اضافه کرد: به ضرس قاطع در حدود اختیارات دادستانی اجازه فرار و در امان ماندن متهمان جرایم خشن را از چنگال پرقدرت قانون را نخواهیم داد و برخورد صریح، قاطع و قانونی در انتظار چنین متهمانی است.

وی بیان کرد: با تصمیمات اتخاذ شده شعبات ویژه برای تحقیقات در مورد چنین جرایمی تعیین شده و هم اکنون پرونده در شعبه اول دادیاری تحت تحقیقات مقدماتی بوده و متهم بازداشت است.

فرهانی همچنان با تاکید بر لزوم مداخله و تعامل نهادهای ذیربط فرهنگی، اجتماعی و اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و از بین بردن بستر جرایم ادامه داد: قطعاً اقدامات دادستانی و دادسرا غیرقابل اغماض و تعطیل است و متهمان جرایم خشن از هیچ‌گونه ارفاقات قانونی بهره‌مند نخواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد گفت: با این وصف همچنان برنامه‌ریزی و اقدام مستمر دستگاه‌های ذیربط برای خنثی‌سازی بسترهای جرم ضروری و از مطالبات جدی دادستانی است.

کد خبر 5892879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha