۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

۲۱۵ کودک کار در استان سمنان ساماندهی شدند

 ۲۱۵ کودک کار در استان سمنان ساماندهی شدند

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان از ساماندهی ۲۱۵ کودک کار طی شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۲ درصد را اتباع خارجی شامل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت زنان و خانواده با حضور رئیس کارگروه کنترل و کاهش کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی کشور به میزبانی سالن جلسات کوثر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری ۲۱۵ کودک کار در استان سمنان ساماندهی شدند، ابراز داشت: این کودکان بین هفت تا هجده سال سن دارند.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین حجم این کودکان کار با ۸۲ درصد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، افزود: تنها ۱۸ درصد این کودکان ایرانی بودند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این کودکان در مرکز شبانه روزی و نگهداری موقت و دو مرکز روزانه آموزشی و حمایتی ساماندهی شدند، ابراز داشت: بیشترین تعداد این کودکان با ۹۴ درصد پسران و شش درصد مابقی را دختران تشکیل می‌دهند.

منطقی ضمن بیان اینکه ساماندهی این کودکان کار تنها بر عهده سازمان بهزیستی نیست، تصریح کرد: برای ارتقا خدمات، کنترل و کاهش کودکان کار می‌طلبد تا سایر ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی نیز همگام با بهزیستی و به دور از موازی کاری همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: تلاش شد تا این کودکان تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته و زمینه‌های تحصیل آنها فراهم شود که برای این مهم نیز خیران و سایر دستگاه‌های مربوط می‌توانند با ورود خودشان شرایط لازم را برای آموزش آنها ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته با تلاش بهزیستی و سایر نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی تعداد ۲۰۵ کودک کار استان سمنان شناسایی و ساماندهی شدند.

کد خبر 5896536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha