۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲

مدیرکل استاندارد لرستان تأکید کرد؛

لزوم پیگیری همه دستگاه‌ها برای استانداردسازی مصالح ساختمانی

لزوم پیگیری همه دستگاه‌ها برای استانداردسازی مصالح ساختمانی

خرم‌آباد - مدیرکل استاندارد لرستان بر لزوم پیگیری همه دستگاه‌ها برای استانداردسازی مصالح ساختمانی در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید والی زاده در ششمین کمیسیون ماده ۴۲ با محوریت هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در نظارت بر مصالح ساختمانی با اشاره به قانون ۱۶ و تبصره ۱ ماده ۳، قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اظهار داشت: استانداردسازی مصالح مؤثر بر مقاومت سازه مشمول مقررات استاندارد اجباری نیازمند همکاری و هماهنگی بین تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی است.

وی افزود: بر اساس تبصره ۱ ماده ۳، همه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند مقررات فنی حوزه مربوطه را با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی تدوین، اجرا و بر آن نظارت کنند، سازمان ملی استاندارد ایران نیز موظف است بر فرایند تدوین و حسن اجرای استانداردها در این دستگاه‌ها نظارت نمایند.

مدیرکل استاندارد لرستان همچنین با اشاره به ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که به‌نوعی مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات مربوط به این موضوع را دارند، موظف‌اند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه کنند.

کد خبر 5896771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha