۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴

همایش ملی« سالک الی‌الله» مصداق جهاد تبیین است

همایش ملی« سالک الی‌الله» مصداق جهاد تبیین است

اصفهان-مدیر بنیاد علمی، فرهنگی هاد گفت: این همایش‌ از مصادیق مهم جهاد تبیین است، زیرا با آشفته بازاری مواجهیم که به نام عرفان کالای تقلبی ارائه می‌شود و می‌توان الگوی درست را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عمومی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش سالک الی‌الله اظهار داشت: تجلیل از علم و عالمان یکی از نیازهای روز جامعه است که این همایش با این هدف و حتی ارائه یک الگوی عینی برگزار شده است.

وی افزود: چنین همایش‌هایی از مصادیق مهم جهاد تبیین است، زیرا با آشفته بازاری مواجهیم که به نام عرفان کالای تقلبی ارائه می‌شود و در این راستا پرداختن به شخصیت‌هایی که این مسیر را به درستی طی کرده‌اند به نوعی جهاد تبیین است.

مدیر بنیاد علمی، فرهنگی هاد خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش آغاز یک راه است و در این راستا دنبالیم میوه‌های نافعی ثمره این نهال تازه کاشته شده باشد.

حقیقت آیت‌الله ناصری ولایت و محبت نسبت به اهل بیت (ع) بود

آیت‌الله حسن رمضانی استاد دانشگاه و حوزه نیز در این همایش گفت: حقیقت و واقعیت آیت‌الله ناصری، چیزی جز و ولایت و محبت نسبت به اهل‌بیت (ع) نبود و بر همین اساس هر حال شخصی که به دل می‌نشیند، بی‌شک از اکسیر ولایت و عشق به ولی خدا برخوردار است.

وی ادامه داد: در رأس ولایت، ولایت الهی قرار دارد که این امر در بین بشر نیز چیزی جز ولایت علی (ع) و اولاد او نیست که در واقع نوری واحد هستند.

رمضانی با بیان اینکه اگر انسان خود را از ولایت اولیای الهی مرخص کند، به دام می‌افتد، گفت: باید در مسیر ولایت بود تا به مقصد رسید و در این مسیر اولیا الهی یکی هستند و وحدت دارند یعنی هیچگاه باهم اختلافی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله ناصری همیشه واعظ بنفسه بود، مطرح کرد: اگر هر شخصی از این اکسیر برخوردار شود و فانی در ولایت باشد، چنین شخصیتی پیدا می‌کند.

کد خبر 5897480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha