۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

فصل عمران شهری از اهمیت بالایی برخوردار است

فصل عمران شهری از اهمیت بالایی برخوردار است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: فصل عمران شهری از اهمیت بسیار بالایی در توسعه و گسترش سیمای جدید شهرها برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد پیش از ظهر پنجشنبه در ششمین اجلاسیه کمیسیون‌های معماری و شهرسازی در اردبیل، اظهار کرد: وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی باید در کنار همدیگر مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی را اجرایی کنند که به نظر می‌رسد نقش وزارت کشور در این زمینه به دست فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای بافت تاریخی فراوانی است، تصریح کرد: در راستای ساماندهی این بافت‌های تاریخی و در کنار آنها بازسازی بافت‌های فرسوده وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی باید همکاری مشترکی با هم داشته و از این مکان‌ها مراقبت و محافظت کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هویت شهری با طرح جامع و تفصیلی شهر گره خورده است، گفت: ما از هویت اصیل شهری در بازسازی شهرهای فاصله گرفته‌ایم که ضروری است قانون‌گذاری در این زمینه شهرداری‌ها و شورای عالی معماری و شهرسازی را همراهی کند.

نیکزاد با ابراز خرسندی از برگزاری ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسون‌های معماری و شهرسازی کلانشهرها در اردبیل افزود: مقام معظم رهبری در سال ۷۹ با حضور در اردبیل حفاظت و حراست از بقعه ارزشمند شیخ صفی‌الدین اردبیلی را مورد تاکید قرار دادند اما متأسفانه تاکنون به این خواسته عمل نشده که امیدواریم وزارت میراث فرهنگی و راه و شهرسازی در این زمینه تشریک مساعی داشته باشند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت خاطرنشان کرد: امروز اگر در کشور آرامش، امنیت و دستاوردهای بالای توسعه‌ای را شاهد هستیم، همه به دلیل استقامت در هشت سال دفاع مقدس است که حتی وجبی از خاک کشور را به دست اجنبی ندادیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی قدرت معنوی امام (ره) در تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را یادآور شد و اضافه کرد: هیچ قدرتی در جهان نمی‌توانست به پای این اندیشه سیاسی امام (ره) برسد که با تکیه بر ولایت‌پذیری توانسته بودند کشور ایران را به مقصدی عالی رهنمون سازند.

کد خبر 5897698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha