۸ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۷

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

جذب ۲۴۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی

جذب ۲۴۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی

بیرجند_ معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۴۰ نفر از کودکانی که در این استان به هر علت بازمانده از تحصیل شده‌اند جذب شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسنی صبح شنبه در جشن عاطفه‌ها در دبستان شهیده معصومه محمودی بیرجند اظهارکرد: زییایی حضور دانش‌آموزان در این جشن مصداق بارز حی علی خیرالعمل است.

وی تصریح کرد: حی علی خیرالعمل شتاب در هر کار نیک بوده و این یکی از بهترین کارها است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصداق اصلی جشن عاطفه‌ها، گرفتن دست محرمان است، یادآور شد: جلوه‌های ویژه ای از این جشن را در پی برگزاری‌های متعدد این جشن در سال‌های گذشته دیده‌ایم.

حسنی ادامه داد: اگر از حدود ۱۷ میلیون دانش آموز در کشور هر کدام یک برگ کاغذ هدیه کنند ۲۵۰ هزار دفترچه ۴۰ برگ می‌شود که می‌تواند بسیار کمک کننده به دانش‌آموزان نیازمند کشور باشد و این اهمیت نقش اتحاد را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنان که مقام معظم رهبری بسیار تاکید کرده‌اند باید مراقب نقاطی باشیم که دشمن بر روی آنها دست گذاشته و می‌خواهد بین مردم تفرفه ایجاد کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: دین مبین اسلام ناشی به این موضوع تاکید دارد که باید متحد باشیم و یکی از نشانه‌ها آن همین جشن عاطفه‌ها است.

حسنی گفت: این جشن منحصر به امروز و این مدرسه نیست بلکه نماد ملی بوده و در بیش از هزار مدرسه استان این جشن در حال برگزاری و اجرا است.

وی با اشاره به اینکه وقتی انسان به کسی کمک می‌کند و موجب شادی فردی که به او کمک شده می‌شود این امر خود سبب انرژی به همه می‌شود، یادآور شد: خراسان جنوبی مهد پدران علم بسیاری در کشور بوده که بسیاری از آنها در سختی بزرگ شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از منظرها و جنبه‌های مهم جشن عاطفه‌ها کار فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ همیاری است.

حسنی با بیان اینکه برنامه‌های عظیمی در آموزش و پرورش با همکاری کمیته امداد اجرا می‌شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها ملی گرفتن دست کودکان بازمانده از تحصیل بوده که استان در این زمینه پیشگام بوده است.

وی ادامه داد: در استان ۲۴۰ نفر از این کودکان که به هر علت بازمانده از تحصیل شده‌اند جذب شده و در سه سال آینده بر اساس برنامه‌ای که داریم باید این عدد در استان به صفر برسد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی متذکر شد: میدان جشن عاطفه‌ها، میدان مغناطیسی بوده که همه را به سمت خود جذب می‌کند.

حسنی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی رفع محرومیت می‌باشد، اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این برنامه وجود دارد که مدارس را به سمتی ببریم که د راستای روحیه همدلی و همراهی یکدیگر کار کنند.

کد خبر 5898755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha