۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

مدیر اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان:

کارخانه شن و ماسه ارسنجان به دلیل آلودگی زیست محیطی تعطیل شد

کارخانه شن و ماسه ارسنجان به دلیل آلودگی زیست محیطی تعطیل شد

شیراز- مدیر اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان، از تعطیلی یک واحد کارخانه شن و ماسه در این شهرستان به علت آلودگی زیست محیطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ابراهیمی با بیان اینکه محیط زیست راضی به تعطیلی هیچ واحد تولیدی و صنعتی نیست افزود: در عین حال محیط زیست وظیفه دارد از حق قانونی شهروندان برای برخورداری از هوای پاک دفاع کند، با شکایت و اعلام جرم اداره محیط زیست و دستور قضائی شهرستان ارسنجان واحد یاد شده تعطیل شد.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: فعالیت مجدد این واحد تولیدی منوط به رفع کامل آلودگی مطابق با استانداردهای محیط زیست و مرتفع شدن نواقص به خصوص سیستم پیشگیری از آلایندگی هوا در آن واحد خواهد بود.

این مقام مسئول برخی از مضرات گرد و خاک برای سلامت شهروندان را برشمرد و گفت: گرد وخاک‌ها و ریزگردها بر تمام سیستم‌های بدن تأثیر می‌گذارد، یکی از این تأثیرات بر چشم انسان است و دید را محدودتر و دامنه دید نیز کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: این آلودگی‌ها بر گوش و حلق و بینی تأثیر دارد و تحت تأثیر این آلایندگی‌ها عفونت ایجاد می‌شود و می‌تواند بر روی مغز نیز اثر بگذارد و ایجاد سردرد کند و شخص دچار عدم تمرکز شود و در نهایت تمام سیستم‌های بدن می‌تواند تحت تأثیر این آلایندگی قرار گیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه محیط زیست علاوه بر دفاع از حقوق شهروندان، مدافع صنعت و توسعه پایدار نیز است از مسؤولان صنعتی شهرستان خواست تا موازین محیط زیست را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

کد خبر 5898907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha