۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

۱۶۴۷ سالمند از بهزیستی استان سمنان مستمری دریافت می‌کنند

۱۶۴۷ سالمند از بهزیستی استان سمنان مستمری دریافت می‌کنند

شاهرود- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه یک‌ هزار و ۶۴۷ سالمند استان از سازمان مستمری دریافت می‌کنند، گفت: همه سالمندان تحت پوشش بهزیستی از خدمات لازم برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح یکشنبه در جشن بزرگ روز جهانی سالمندان در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی مرکز نگهداری سالمندان ثامن الائمه شاهرود ضمن بیان اینکه در استان سمنان ۱۴ مرکز روزانه، شبانه روزی، مراقب در منزل و خدمات توانبخشی به سالمندان خدمات لازم را ارائه می‌دهد، ابراز داشت: همه سالمندان تحت پوشش از خدمات این مراکز بهره مند هستند.

وی ضمن بیان اینکه ۱۰۱ مرد و ۱۵۵ زن در چهار مرکز شبانه روزی سالمندان نگهداری می‌شوند، افزود: از این تعداد ۱۸۶ سالمند پذیرش عادی بوده و ۷۰ نفر مابقی ارجاع قضائی هستند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۶۴۷ سالمند از سازمان مستمری دریافت می‌کنند، ابراز داشت: میزان مستمری این افراد ۱۶ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال است.

منطقی بابیان اینکه ۶۸ سالمند استان از خدمات توانبخشی در منزل استفاده می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به رویکرد سازمان بهزیستی مبنی بر نگهداری سالمند در منزل و مراکز روزانه لذا شرایطی نظیر پرداخت یارانه به مبلغ یک میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال برای این هفت مرکز خدمات توانبخشی منظور شده است.

وی بابیان اینکه تعداد ۱۶۰ سالمند از پنج مرکز روزانه توانبخشی استفاده می‌کنند، افزود: یارانه پرداختی این مراکز نیز سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال است که خدمات آموزشی و درمانی را به سالمندان ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۹ مهرماه در تقویم بین‌المللی به نام روز جهانی سالمند نامگذاری شده است.

کد خبر 5899913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha