۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

اماکن عمومی استان سمنان برای سالمندان مناسب‌سازی شوند

اماکن عمومی استان سمنان برای سالمندان مناسب‌سازی شوند

شاهرود- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه مناسب سازی اماکن عمومی راهی برای حضور سالمندان استان سمنان در جامعه است، گفت: شرایط این حضور باید در اماکن عمومی و رفاهی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی پیش از ظهر یکشنبه در جشن بزرگ روز جهانی سالمند با حضور فرماندار شاهرود به میزبانی مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان ثامن این شهر ضمن بیان اینکه حضور سالمندان در جامعه نیازمند مناسب سازی اماکن عمومی استان سمنان است، ابراز داشت: قشر وسیعی از جامعه معلولان، جانبازان و سالمندان هستند که برای تقویت نشاط اجتماعی این افراد باید شرایطی مهیا کرد تا این افراد بتوانند از اماکن عمومی و رفاهی بهره مند شوند.

وی ضمن بیان اینکه استفاده از اماکن دولتی، خصوصی و مراکز رفاهی و خرید نباید تنها به جمعیت خاصی محدود شود، افزود: برای این مهم می‌بایست این روند مناسب سازی اماکن عمومی و رفاهی استان سمنان مورد پیگیری بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون اقدامات خوبی در این حوزه برای استان صورت گرفته است، ابراز داشت: همه به خوبی این را می‌دانیم که به تنهایی کافی نیست و هنوز مراکز بسیاری در استان هستند که به این مناسب سازی نیاز دارند.

منطقی ضمن بیان اینکه برای رسیدن به این مهم باید سایر بانک‌ها، ارگان‌ها، دستگاه‌ها و شهرداری‌ها نیز پای کار حضور یابد، تصریح کرد: تنها با همراهی همه مجموعه‌های موجود در جامعه می‌توان به تحقق این آرمان دست یافت.

وی به ضرورت حمایت از جامعه سالمندان استان سمنان تاکید کرد و افزود: حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی از سالمندان رمز شکوفایی این خوبان و کسب تجربه این ارجمندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ۹ مهرماه به نام روز جهانی سالمند در تقدیم بین الملل نامگذاری شده و سالمندان استان سمنان در پنج مرکز روزانه، هفت مرکز ویزیت در منزل و چهار مرکز شبانه روزی خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

کد خبر 5899966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha