۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲

دبیر کمیته جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

سرانه خوابگاه متاهلی علوم پزشکی کرمانشاه پایین‌تر ازاستاندارد است

سرانه خوابگاه متاهلی علوم پزشکی کرمانشاه پایین‌تر ازاستاندارد است

کرمانشاه- دبیر کمیته جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سرانه خوابگاه متاهلی دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه پایین‌تر از استاندارد و سرانه کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرستو عباس‌پور بعد از ظهر دوشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با حضور معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی که در سالن جلسات امور رفاهی گلستان انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت کمیته جوانی جمعیت این دانشگاه از سال ۱۴۰۰ شروع شده که پس از بیان قانون جوانی جمعیت و توجه بیشتر به آن برنامه‌های این کمیته به طور منسجم‌تر دنبال شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های چندگانه کمیته جوانی جمعیت، افزود: آگاهی بخشی به صورت مصاحبه با دانشجویان صاحب فرزند در حین تحصیل به منظور انتقال تجربه و همچنین برپایی کرسی آزاد اندیشی، سمینارها و جلسات پرسش و پاسخ در حوزه ازدواج به منظور ترویج این سنت از جمله فعالیت‌های این کمیته بوده است.

دبیر کمیته جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: راه اندازی مرکز مشاوره ایرانی اسلامی بر اساس چارت‌های اعلام شده از سوی وزارتخانه یکی دیگر از اقدامات مهم و اصلی این کمیته است.

عباس‌پور با تاکید بر توزیع و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی و اهمیت این موضوع در کمیته جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد: در کمیته جوانی جمعیت در حوزه رفاهی و تهیه پکیج مراسم ازدواج دانشجویان، تقدیر از دانشجویان متأهل، فرزندآوری کارمندان و اعطای وام‌های ازدواج بدون قرعه کشی مورد توجه قرار دارد.

وی در ادامه با تاکید بر احداث خوابگاه ۴۰۰ نفری متاهلی برای دانشجویان، گفت: سرانه خوابگاه برای هر دانشجو به طور استاندارد پنج متر مربع و متوسط کشوری چهار متر مربع است در حالی که در استان کرمانشاه این سرانه ۳.۵ متر مربع به ازای هر دانشجو است که نسبت به استاندارد و متوسط کشوری پایین‌تر و محدودتر است.

دبیر کمیته جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: در تأمین خوابگاه‌های متاهلی دچار محدودیت بوده و با وجود تقاضای ۶۰ دانشجوی متأهل برای اسکان متاهلی تنها برای ۴۱ نفر از آنها ظرفیت وجود دارد.

کد خبر 5901473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha