۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲

واکنش «ترودو» به تصمیم احتمالی هند برای اخراج 40 دیپلمات کانادایی

واکنش «ترودو» به تصمیم احتمالی هند برای اخراج 40 دیپلمات کانادایی

نخست‌وزیر کانادا در پی انتشار اخباری درباره احتمال اخراج 40 دیپلمات این کشور از هند، گفت که اتاوا خواهان تشدید تنش در روابط با دهلی نو نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نخست‌وزیر کانادا گفت که کشورش به دنبال تشدید تنش در روابط با دهلی نو در پی انتشار اخباری درباره اخراج حدود ۴۰ دیپلمات کانادایی نیست.

«جاستین ترودو» در توضیح گزارش روزنامه فایننشال تایمز مبنی بر اینکه هند درخواست بازگشت حدود ۴۰ دیپلمات کانادایی به کشورشان را تا ۱۰ اکتبر داده است، گفت: ما قصد تشدید اوضاع را نداریم و اتاوا به کار برای برقراری رابطه سازنده با هند در این شرایط سخت ادامه خواهد داد.

پیشتر فایننشال تایمز به نقل از منابعی گزارش داده بود که هند از کانادا خواسته است ۴۱ دیپلمات خود را فرا بخواند و به گفته این منابع، دهلی نو تهدید کرده است که در صورت ماندن نمایندگان کانادا پس از تاریخ مشخص شده در هند، مصونیت دیپلماتیک را از آنها سلب خواهد کرد.

شایان ذکر است که تعداد دیپلمات‌های کانادایی حاضر در هند ۶۲ نفر است و وزارت امور خارجه کانادا و دولت هند در تماس با فایننشال تایمز از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کردند.

روابط بین کانادا و هند از زمانی که اتاوا در ۱۸ سپتامبر گذشته تصمیم به اخراج یک دیپلمات ارشد هندی به دلیل ادعاهایی مبنی بر دست داشتن آژانس‌های اطلاعاتی هند در قتل «هاردیپ سینگ نیگار» رهبر سیک های کانادایی گرفت، تیره شده است.

کد خبر 5902080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha