۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

زهد و ایثار آیت الله کوهستانی برجسته است

زهد و ایثار آیت الله کوهستانی برجسته است

بهشهر- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام زهد و ایثار عالم ربانی آیت الله کوهستانی را برجسته دانست و گفت: ایشان علاوه بر جهاد علمی بر تربیت اخلاقی نیز تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح چهارشنبه در اولین‌کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی (ره) به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر اظهار کرد: زهد و ایثار و شخصیت این عالم ربانی فراوان است و باید الگوی ما باشد که علاوه بر جهاد علمی، طلاب را به تحصیل علم ترغیب و سفارش می‌کرد و بر تربیت اخلاقی آنان تاکید داشت.

وی با اشاره به اصرار آیت الله کوهستانی به اقامه‌نماز شب افزود: شرط طلاب برای حضور در مدرسه نماز شب خواندن بود که بسیار بیان شده است و راضی نبود طلبه‌ای که‌نماز شب نمی‌خواند در این مدرسه حاضر شود.

آیت الله لاریجانی گفت: در کنار علم، طلاب را به تربیت اخلاقی و تهذیب نفس سفارش می‌کرد و بر زندگی اخلاقی طلاب اهتمام داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: فهم قرآن با تطهیر باطن انجام‌می شود و شأن و منزلتی برای قرآن وجود دارد که با تقوا حاصل می‌شود.

لاریجانی بیان داشت: قرآن دارای حقایقی است که باید با شهود به آن رسید و در قرآن کریم آمده است، کسانی در این عالم هستند که اگر ولایت آنان را بپذیریم ولایت الله است که جز انبیای الهی و اهل بیت نیستند.

عالم عامل بودن خلوت با حق تعالی و رفیق بودن با خداست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حالات آیت الله کوهستانی بیان شده که عالم عاملی بود و یکی از بهترین موارد عالم عامل بودن خلوت با حق تعالی و رفیق بودن با خداست.

به گفته آیت الله صادق آملی لاریجانی، ایثار، مجاهدت و خدمت به خلق از سفارشات قرآن است و نماز شب مهمترین اصل است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انسان بر خود مراقب دارد و این عالم بر خود مراقبت داشت و مسیر بی نهایت آخرت باور آیت الله کوهستانی شد و ما این بدن را مانند لباس دور می‌اندازیم و توشه راه آخرت، مال و مقام نیست و حقیقت انسانی است و لباس بدن اجازه نمی‌دهد، ببینیم.

آملی لاریجانی اظهار کرد: شناخت خود آدمی مهم است و اگر قدر خود را بفهمد، قدر قرآن و خلوت با خدا و نماز شب را می فهمد.

وی افزود: حق تعالی در خطاب به موسی (ع) می‌فرماید: «اگر کسی مرا دوست دارد، با من خلوت می‌کند و من قلب‌های آنان را متحول می‌کنم».

آیت الله آملی لاریجانی گفت: اگر به روایت اهل بیت عمل شود به اعلا می رسیم و طوری باید زندگی کنیم که مدیون اهل بیت نباشیم.

کد خبر 5902370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha